Moderne vrouwen eisen smart home vol gebruiksgemak

24 januari 2016 3 Minuten 0 Reacties
Smart home a

Moderne vrouwen, van de millenniumgeneratie, willen een huis dat van alle elektronische gemakken is voorzien. De smart home is voor deze vrouwen geen toekomst, maar een vereiste. Dat blijkt uit een onderzoek onder 1600 vrouwen in Amerika.

Eigen huis

Het onderzoek is uitgevoerd onder vrouwen die een eigen huis bezitten. Dat huis moet ze flink wat werk uit handen nemen. Zes op de tien vrouwen vindt dat het huis aan hun voorkeuren aangepast moet zijn, en zij storen zich niet aan de wijze waarop hun ouders hun woningen hebben ingericht.

Hoe smarter hoe beter

In de moderne woningen is smart technologie voor moderne vrouwen een vanzelfsprekendheid. Het huis, en alle apparaten die daar in staan, moet ze helpen. Niet alleen met het uit handen nemen van taken, maar ook met het in de gaten houden van de kosten.

Het onderzoek is uitgevoerd door Better Homes and Gardens, en is gepresenteerd op een soort beurs die lijkt op de Beurs Eigen Huis die elk jaar in de Jaarbeurs wordt gehouden.

Persoonlijkheid

Een van de onderzoekers: “Ons onderzoek toont aan dat vrouwen van 35 jaar en jonger, heel sterk vinden dat hun huizen een reflectie van hun eigen persoonlijkheid moet zijn. Leden van deze generatie zien technologie als een manier om hun woonruimte aan hun eigen voorkeuren aan te passen. Elk jaar beantwoordt deze generatie vragen over smart technologie in hun huizen positiever. Ze gebruiken smart technologie om hun huis aan zichzelf aan te passen.”

Energiezuinig

Een paar punten springen eruit. Bijna tweederde van de millenials vindt dat hun huis als een jas moet passen; het moet volledig zijn toegesneden op hun behoeften. Zes op de tien vindt dat het huis hun persoonlijkheid moet uitstralen. Driekwart vindt dat smart technologie nodig is om dit te bereiken. Zeventig procent gaat voor een energiezuinige woning en tweederde vindt dat de slimme functies in hun huis ze tijdwinst moet opleveren.

Van de ondervraagde vrouwen heeft 54 procent al smart technologie in huis. Vier op de tien hebben meerdere smart apparaten op hun wensenlijstje en 36 procent wil dat apparatuur in huis de kwaliteit van hun slaap monitort.

Topkwaliteit

Vergeleken met de oudere generaties zijn de millennials meer bereid om meer te betalen voor producten van hoge kwaliteit. Bijna de helft, 44 procent, wil alleen maar topkwaliteit in huis. Maar de rest – meer dan 60 procent – kijkt naar de beste prijs-kwaliteitsverhouding bij de aanschaf van producten. Van alle ondervraagde huiseigenaren – ook van andere generaties – is een op de vijf bezig met een verbouwing. En de millennials leiden hierbij.

Home office

Wat opvalt is dat de millennials ook vaak een home office willen. Een kantoor aan huis is iets waar dertien procent van de huiseigenaren van deze generatie mee bezig zijn. Vijftien procent bouwt er opslagruimte bij. Dit geeft volgens de onderzoekers precies aan wat voor deze generatie belangrijk is. “De toevoeging van een kantoor aan huis geeft aan dat deze generatie mobiel werkt, en zich niet laat beperken door een kantoorbaan. Bij elke verbouwing kijken ze op elk vlak naar de mogelijkheid om smart technologie aan hun huis toe te voegen.”

Reacties (0)