Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van smart home-producten

Review: EZVIZ Husky Air – een uitgebreide buitencamera

Geschreven door
Geplaatst op12 mei 2018, 8:48 CategorieReviews

De EZVIZ Husky Air is een beveiligingscamera bedoeld voor buiten en beschikt daarom over speciale eigenschappen die je niet snel bij binnencamera’s aantreft. Zo zitten er onder meer twee grote antennes op, zodat de wifi-verbinding goed behouden kan worden.

Steeds vaker tref je aan de buitenkant van huizen een beveiligingscamera aan. Het kan worden aanbevolen om de veiligheid te vergroten, maar je kunt zo’n camera ook inzetten in een juridisch geschil tussen jou en je buren. Wat je reden ook voor zo’n camera is: als je er dan eentje koopt en installeert, wat toch even wat werk kost, dan kun je maar beter meteen een goede variant halen. Voor 129,99 euro haal je nu de EZVIZ Husky Air in huis. Daarmee zit de prijs in elk geval onder die van de Nest Cam Outdoor-camera.

EZVIZ Husky Air – design, inhoud en specs

In de doos van de EZVIZ zit in principe alles dat je nodig hebt voor de installatie van de beveiligingscamera. Zo heeft de fabrikant er zelfs aan gedacht schroeven en pluggen in de muur mee te leveren en dat is hartstikke fijn. Zo kun je namelijk meteen aan de slag, zonder eerst nog ergens schroeven vandaan te hoeven toveren. Ook is er een opstartgids en natuurlijk een stekkerdraad meegeleverd, maar ook hier, net zoals bij de EZVIZ Mini Pano, missen we een micro-sd-kaartje. Dat heb je wel nodig om de beelden te kunnen opslaan.

Daar waar veel buitencamera’s er ongeveer hetzelfde uitzien (grijs, rechthoekig en over het algemeen professioneel ogend), kiest EZVIZ voor een andere route. Dat deed het bedrijf in het verleden ook al voor de buitencamera’s, dus we zijn blij om te zien dat die weg opnieuw wordt ingeslagen. In plaats van een blok aan je muur te hangen, hang je nu een bolvormig object op en dat oogt net even wat prettiger voor het oog. Er zitten twee antennes aan, voor goed wifi, en de resetknop en micro-sd-kaartsleuf zitten achter een afgeschermd klepje.

Het apparaat beschikt verder over een aantal handige specificaties. Zo is er een infraroodfilter en kun je dus ook ’s nachts zien wat er gebeurt (tot dertig meter afstand). De beelden worden gemaakt met een resolutie van 1.920 bij 1.080 pixels en worden over het internet naar een slim apparaat verzonden. Dat kan draadloos en ook bedraad; draadloos alleen over een 2.4 GHz-verbinding. Dat is jammer, aangezien die frequentie best vol is. Zeker in een woonwijk, daarom was het prettig geweest als ook de 5 GHz-verbinding beschikbaar zou zijn.

Verder beschikt de EZVIZ Husky Air over een microfoon en een kleine speaker, waardoor je met iemand aan de andere kant van de camera kunt communiceren. Ook is er een flitslicht en kan er een harde sirene afgaan als er een indringer is. De Husky Air is ook bestand tegen water en stof, dankzij het IP66-certificaat, en kan allerlei temperaturen hebben. Dat gaat van min dertig tot plus zestig en gelukkig valt Nederland binnen die schaal. Een compleet overzicht van alle belangrijke specs vind je op de website van EZVIZ (.pdf).

EZVIZ Husky Air – installatie

De installatie van een buitencamera kan over het algemeen voor wat gedoe zorgen. Je moet een goede plek uitkiezen waar iemand niet zomaar bij kan komen, terwijl je ook rekening moet houden met de internetverbinding (al dan niet met draad) en stekker. Helaas wordt de EZVIZ Husky Air geleverd met een redelijk korte stekkerdraad, waardoor je al snel een verlengsnoer zult opzoeken. Tenzij je natuurlijk buiten, op de plek waar je de camera op wil hangen, een wandcontactdoos hebt. Maar dat komt in veel gevallen niet voor.

Je zult dus, hoogstwaarschijnlijk, een gat in de muur moeten boren om het draad netjes weg te werken. Dat vergt wat tijd en moeite, maar dat is wel inherent aan het plaatsen van zo’n camera (tenzij je een andere creatieve oplossing weet). Dit is geen negatief aspect van de EZVIZ Husky Air, maar meer een algemeen punt waar je rekening mee moet houden wanneer je zo’n camera overweegt. Het plaatsen van een binnencamera gaat veel sneller. Wat dat betreft is de installatie van die twee soorten camera’s niet te vergelijken.

EZVIZ levert gelukkig wel een sterke constructie onder de camera. De voet en het scharnier waarmee je de camera plaatst, voelen en ogen stevig aan en krijg je ook echt niet gemakkelijk los — mocht iemand alsnog bij de camera komen. Het draad is relatief netjes weg te werken door het gat in de voet van de camera; dat gat kun je ook mooi gebruiken om te voorkomen dat je niet per ongeluk een schroef in het draad boort. Kortom: de fabrikant heeft aan allerlei dingen gedacht, behalve dus aan de lengte van de stroomkabel.

Voordat je echter bedenkt waar je de camera wil ophangen, heb je een extra paar handen nodig om te bekijken wat nou de beste kijkhoek is. Dit is dus een taak voor twee personen: de één houdt de camera vast, terwijl de andere in de app kijkt hoe het beeld is. Voordat je dit echter kunt doen, dien je de camera te registreren binnen de applicatie. Dat doe je simpelweg door de stappen op te volgen in het meegeleverde instructieboekje. Je drukt op ‘camera toevoegen’, scant de qr-code op de basis en kunt vrijwel meteen beginnen met filmen.

Als de camera eenmaal hangt en is ingesteld, kun je nog naar de hoek kijken. Het balletje waarmee je de hoek kunt vastklikken, voelt een beetje losjes aan, waardoor je misschien niet de perfecte hoek kunt pakken die je zou willen hebben. Gelukkig is het niet zo dat de camera slap naar beneden hangt, want je kunt hem wel degelijk in een specifieke hoek zetten, maar bepaalde hoeken kunnen niet. Daardoor is de camera te zwaar, is ons idee. Maar het kan ook zijn dat we heel vaak de hoek hebben aangepast; het is iets om rekening mee te houden.

EZVIZ Husky Air – app

EZVIZ gebruikt één app voor zijn camera’s. Deze app biedt behoorlijk wat mogelijkheden aan, maar kan, zeker in het begin, een beetje onoverzichtelijk aanvoelen. Je moet soms goed zoeken, wil je iets vinden. En dat kan te maken hebben met het feit dat je op drie verschillende plekken allerlei belangrijke instellingen aantreft. Echter, wanneer je meerdere camera’s van dezelfde fabrikant hebt geïnstalleerd en in gebruik hebt, dan lijkt de indeling wel logisch. Want sommige dingen gelden voor alle camera’s.

Wil je echter alleen de instellingen veranderen van de EZVIZ Husky Air, dan open je de camera door in het eerste venster van de app de camera te selecteren. Rechts bovenin tref je een tandwielicoon aan en daar kun je het één en ander veranderen. Mocht je echter snel wat dingen willen aanpassen, dan kun je dat doen door op de knoppen onder het (livestream) scherm te tappen. De camera in slaapstand zetten gaat echter niet zo vlot: daarvoor moet je even in de instellingen duiken van de camera die je tijdelijk wil uitschakelen.

In het instellingenmenu van de gebruikte camera staan alle opties wel overzichtelijk in beeld, met hier en daar nog een extra uitleg voor functies die misschien niet zo voor zich spreken. Wat is bijvoorbeeld IR-licht? Wat wordt er bedoeld met Audio? De app legt het met enkele woorden uit, waardoor je vrijwel altijd weet wat je precies aan het doen bent. Wil je naar je meldingen gaan, dan moet je weer uit het menu van de camera en teruggaan naar het overzicht. Daar treft je dan de meldingen, video’s en foto’s aan van de beveiligingscamera.

EZVIZ Husky Air – in gebruik

Voor buitencamera’s is het ook altijd lastig om een bepaalde gebied wel of niet mee te nemen in de bewaking. Het komt dus dikwijls voor dat je notificaties krijgt van bewegingen op het moment dat er simpelweg niets aan de hand is. Wel is het mogelijk de gevoeligheid van de bewegingssensor aan te passen, van nul tot en met zes. Daarmee voorkom je al een aantal onnodige notificaties, maar de vraag is dan of je ook niet dingen gaat missen die wel van belang zijn. Blijf dus, zeker in het begin, experimenteren met die bewegingssensor.

Handig om te weten: als je een laag getal instelt, dan is het kijkveld van de camera breed. Het hogere getal geeft aan dat je te maken hebt met een smaller gebied. Mocht je toch nog steeds te veel notificaties krijgen, omdat je bijvoorbeeld aan een drukke straat woont, dan kun je notificaties tijdelijk uitschakelen (of natuurlijk de camera in slaapstand zetten), waardoor je in die periode helemaal geen notificaties ontvangt. Verder is het fijn dat je het beeld van de camera later nog kunt omdraaien, mocht je hem verkeerd om opgehangen hebben…

Wat verder een zeer handige functie is, is het gebruik van de kijkmodus waarmee je meerdere camerabeelden tegelijkertijd kunt bekijken. Zo hebben wij de EZVIZ Mini Pano ook nog staan (binnen), waardoor we dus in één oogopslag zowel binnen als buiten in de gaten kunnen houden. Door op het beeld van de camera te tappen binnen de app, krijg je dat beeld groter op je scherm te zien. Overigens kun je op de Husky Air ook altijd nog een alarm laten afgaan. Dat gebeurt automatisch, maar kan dus ook handmatig gedaan worden.

EZVIZ Husky Air – abonnement en opslag

In Nederland heb je vooralsnog geen toegang tot een cloudopslagdienst van EZVIZ, maar de communicatieafdeling heeft ons verzekerd dat er nog steeds hard aan gewerkt wordt. Je kunt nu dus geen bestanden opslaan of terugkijken in de cloud, maar dat kan wel in de app. Je doet er dus goed aan te investeren in een micro-sd-kaart (tot 128 GB), maar dat kan nog best een prijzige investering zijn. Er bestaan cameraproducten die wel met een micro-sd-kaart worden geleverd, dus dit is een punt waar je als consument extra alert op moet zijn.

De video’s zijn niet alleen te bekijken op een smartphone of tablet, ook kun je ze op de computer of laptop terugkijken. Daarnaast is het mogelijk de beelden te bekijken op de EZVIZ NVR X3-videorecorder. Het is dus gelukkig niet zo dat er geen opties zijn, maar het kan wel ietwat gemakkelijker door bijvoorbeeld dus een micro-sd-kaart mee te leveren of cloudopties aan te bieden. In de Verenigde Staten biedt het merk die optie wel aan; wij zullen echter nog even moeten wachten tot we toegang krijgen tot dezelfde, betaalde, dienst.

EZVIZ Husky Air – integratie

Daarnaast biedt de fabrikant in de Verenigde Staten ook de Amazon Alexa-integratie aan en kun je de opgenomen beelden terugzien op de Amazon Echo Show. Dat zijn aspecten die officieel dus niet in Nederland werken. Wat gelukkig wel werkt is de integratie met IFTTT. Zo kun je bijvoorbeeld je Wemo-schakelaar laten aangaan wanneer de camera beweging detecteert. Of de slaapmodus automatisch activeren wanneer je thuiskomt. Bovendien is de camera te gebruiken in combinatie met deur- en raamsensoren van dezelfde fabrikant.

EZVIZ Husky Air – conclusie

We missen nog de optie voor de cloudopslagdienst, maar voor de rest levert EZVIZ met de EZVIZ Husky Air een fijne buitencamera af. Of je zo’n cloudopslagdienst nou het geld waard vindt of niet, staat los van het feit dat het fijn is wanneer fabrikanten dat soort mogelijkheden aanbieden. Helemaal wanneer er geen micro-sd-kaart wordt meegeleverd. Dat is misschien wel het grootste nadeel van dit apparaat, aangezien er voor de rest wat kleine dingen zijn die de goede ervaring een beetje in de weg kunnen zitten.

Zo lijkt de bal waarmee de camera in een andere hoek kan worden gedraaid al snel lam te worden en zouden we graag zien dat er een langere stekker wordt meegeleverd. Ook was het nog fijn geweest als we ervoor hadden kunnen kiezen de camera op een 5 GHz-verbinding te gebruiken, omdat die 2,4 GHz-verbinding soms druk kan zijn — en dat kan de kwaliteit van het beeld soms ietwat naar beneden brengen. Verder kun je wat tijd kwijt zijn aan het installatieproces, maar dat heb je nou eenmaal met buitencamera’s.

Echter, met een uitgebreide applicatie (die na een paar keer gebruiken best logisch is ingedeeld), een goede beeldkwaliteit, een sterke internetverbinding (bij ons is de verbinding nooit weggevallen), een uitstekend en veilig design én een complete doosinhoud, kunnen we eigenlijk niets anders dan zeggen dat de EZVIZ Husky Air goed bevallen is. Je kunt meteen aan de slag en je huis aan de buitenkant monitoren, zonder dat je je ergens zorgen over hoeft te maken. Deze camera is z’n adviesprijs meer dan waard.

Minpunten

  • Geen meegeleverde sd-kaart
  • Stekkerdraad best kort
  • Geen ondersteuning voor 5 GHz

Pluspunten

  • Scherpe beelden
  • Uitgebreide applicatie
  • Toegankelijk gebruik

Smarthome Magazine
Beoordeling
8.010Wesley Akkermanproduct


€ 84,00

Binnen 5+ werkdagen

Bekijk

€ 89,00

Binnen 1 werkdag

Bekijk

€ 89,00

Binnen 1 werkdag

Bekijk

Bron: kieskeurig.nl


  • Delen:

Reacties

  1. Japie
    12 mei, 2018 om 12:20

    Leuk review, heb het van de week gekocht voor de actie prijs van 99 euro.
    Wat mij opvalt is dat de WiFi iets tegenvalt maar nog geen uitval en de detectie gevoeligheid is heel hoog waardoor je veel notificaties krijgt. Het instellen hiervan ben ik nog druk mee bezig.
    De App en het apparaat bevallen zeer goed en veel instelling mogelijkheden.
    Tot nu toe zeer tevreden ook omdat ik al wat anders heb gehad wat retour is gegaan.

    Gr. Japie

  2. Jan
    18 juni, 2018 om 10:59

    Als je inzoomt met de husky air wat blijft er dan aan beeldkwaliteit over? Is bijv. een kentekenplaat nog af te lezen?

    • Japie
      18 juni, 2018 om 17:38

      Jan, de beeld kwaliteit is van hoge kwaliteit, ook bij het inzoomen, ook s; nachts duidelijk beeld.
      De App werkt ook goed met veel mogelijkheden.
      De WiFi bereik valt mij een beetje tegen maar zoals al beschreven geen uitval.

      • Henk
        11 oktober, 2019 om 10:50

        Volgens mij kan je via PC ( Studio software ) NIET inzoomen ( alleen beeld vergroten/verkleinen ) en afhankelijk van je monitor . Althans die optie nog niet ontdekt.

    • Michelle
      05 juli, 2020 om 16:25

      Hoe kan ik de infrarood uitzwtten voor snachts te filmen?
      Ik heb m dus gekocht en binnen opgehangen en met snachts filmen geeft hij spiegelbeeld. Dus zie niks buiten maar zie de camera terug in de ruit zeg maar.
      Mij is verteld geworden dat de infrarood uitmoet en dan filmt hij wel gewoon buiten maar hoe doe je dit ?
      Alvast bedankt voor n reactie. Is best noodzakelijk dus alle hulp is welkom.
      Groetjes

  3. Hans
    03 januari, 2019 om 12:22

    Ik heb een vraag is het ook mogelijk dat je op meerdere smartphone’s kan meekijken naar de beelden.

    • Japie
      03 januari, 2019 om 21:55

      Hans,

      Je kan op meerder Smartphones kijken naar de beelden, hier op iPhones en iPad.

  4. P. van Tuinen
    22 april, 2019 om 8:40

    Kunt u mij uitleggen hoe ik op een tweede smartphone kan mee kijken hoe configureer ik dat?

    • Igor
      17 oktober, 2019 om 21:02

      Ik heb ingelogd in nederland om te testen. Ben nu in mijn vskantie huis maar krijg steeds de melding dat de husky apparaat is toegevoegd door andere gebruiker. Wat nu

    • Ids
      19 november, 2019 om 16:23

      Hoe kan ik de felle lampjes rondom de camera lens uitschakelen zodat de overburen er geen last van hebben bij elke detectie ?

      • Japie
        19 november, 2019 om 20:38

        Volgens mij bedoel je de IR-Licht, hier is een schakelaar voor, bedenk wel dat het zicht ook minder kan zijn in het donker,
        Je zou ook kunnen kiezen bij de alarm instelling voor een raster, hiermee kan je eventuele overlast beperken door de juiste reikwijdte van de camera te kiezen.

      • Henk
        20 november, 2019 om 9:39

        Via app op telefoon kan je meer instellen dan via studio op pc/laptop.
        Soms zit het wat verborgen. zo kan je signaal/motion op dempen zetten.
        Er zitten instellingen onder het wieltje maar ook op symbool ( in beeld ). De handleiding is niet erg logisch vind ik. Even gewoon uittesten via je mobiel en dan ontdek je dat je veel kan instellen. Zo kan je ook je gebied van alarmering/meldingen instellen. Dat gaat op pc/laptop weer beter. Op pc kom je in menu door met rechter-muis te klikken op je camera in studio. Op site ( in Engels) EZVIZ vind je ook veel tips hoe je in menu komt.

    • Michelle
      05 juli, 2020 om 16:26

      Hoe kan ik de infrarood uitzwtten voor snachts te filmen?
      Ik heb m dus gekocht en binnen opgehangen en met snachts filmen geeft hij spiegelbeeld. Dus zie niks buiten maar zie de camera terug in de ruit zeg maar.
      Mij is verteld geworden dat de infrarood uitmoet en dan filmt hij wel gewoon buiten maar hoe doe je dit ?
      Alvast bedankt voor n reactie. Is best noodzakelijk dus alle hulp is welkom.
      Groetjes

  5. Japie
    22 april, 2019 om 11:17

    Volgens mij gewoon de App downloaden en dan met de zelfde gegevens inloggen.

    • P. van Tuinen
      24 april, 2019 om 13:46

      Ok dat zal ik proberen, je hoort van mij of dat gaat lukken,

      • Leo
        22 september, 2019 om 19:17

        Je kan via de app ook 4 cameras bekijken

  6. P. van Tuinen
    25 april, 2019 om 8:23

    Japie bedankt klopt precies dus fluitje van een cent maar je moet het wel even weten, dank voor jou aanwijzing.

  7. Dirk
    24 juli, 2019 om 17:22

    Hoe kan ik in realtime naar de beelden kijken als ik niet thuis ben? Werkt dit met een gratis ddns server van ezviz?
    Mijn internet provider (proximus Belgie) geeft geen vast ip adres (tenzij je extra abonnement neemt).

    Andere vraag: krijg je bij bewegingsdetectie héél snel een mailtje binnen, zodat je bijv. direct kan kijken wie er aan de deur staat? En die alarmen met licht en geluid kan je apart activeren/deactiveren?

    Alvast bedankt voor jullie reactie,
    Dirk

    • Henk
      11 oktober, 2019 om 10:57

      Je kijkt gewoon realtime via de app. En je krijgt inderdaad een bericht bij detectie binnen. Je kan het gebied van detectie nauwkeurig in beeld brengen en zo voorkom je minder meldingen en dus alleen jouw bewakingsgebied. De gevoeligheid kan je ook afstellen. Alarm-en lichtsignaal kan je op de app zonodig activeren. Het piepje bij alarmering op de camera kan je via je mobiel uit zetten zodat men niet direct je camera in de gaten heeft. Je krijgt dan wel gewoon een alamgeluid en bericht binnen via je pc. Op pc moet je speciale software downloaden ( EZVIZSTUDIO) via de site van EZVIZ .

      • Henk
        20 november, 2019 om 9:51

        Bij instelling Hi-def heb je beste beeld en inderdaad advies IR op ON zetten voor de nachtbeelden. Het blauwelampje geeft aan of je verbinding hebt. Het knippert indien je verbinding weg valt. Zelf heb ik de camera bedraad met UTP-kabel ( 5A of 6 ) en via powerline-adapter vanuit berging naar meterkast. in meterkast met utp naar kabelmodem. Je hebt dan een stabielere verbinding naar PC. Continu beelden opnemen ( 24 uur per dag) gaat prima maar wel een goede geschikte SD-kaart gebruiken. Ook kan je beelden opslaan op je harddisk pc en fragmenten bij een signaal ( motion detectie) in video zetten of in immage . Via mobiel kan je ook inzoomen op fragmenten. Houd je aan de regels m.b.t. privacy van je omgeving om eventuele bezwaren te ondervangen.

  8. Japie
    29 juli, 2019 om 13:12

    Je kan als je de App download altijd live kijken waar je ook bent, de Camera wordt in je eigen netwerk WiFi geplaatst.

    Je krijgt bij elke bewegingsdetectie direct een melding als je dat wilt, Ja je kan apart de audio en licht in en uit schakelen.

    • dirk
      08 augustus, 2019 om 12:02

      Bedankt voor je antwoord. Op basis van je feedback heb ik de camera besteld. Werkt ondertussen enkele dagen.

      Super aankoop! Voldoet aan mijn verwachtingen. Geplaatst aan de voordeur met zicht op voortuintje. Krijg al een alarm/melding op mijn toestellen (idd. meervoud) nog voor er aan de deur aangebeld wordt. Scherpe beelden.

  9. Leo
    22 september, 2019 om 19:16

    Ik heb er 2 met volle tevredenheid, echter het lukt me niet om via mijn laptop te kijken.

    Ik kijk via gsm en tablet, maar zou dit graag ook doen via mijn Laptop.

    Iemand een advies of en hoe dit wel kan?

  10. Ad
    23 september, 2019 om 15:12

    Heb deze 4camers met NVR gekocht maar heb een vraagje. Is het beter om de wifi signaal van de NVR te gebruiken voor de cameras of wat ik nu hele huis gebruik (devolo 1200 wifi)?

  11. RHC
    25 oktober, 2019 om 16:25

    Hartelijk dank voor deze review.
    Is het mogelijk dmv een button op je smartphone om de camera een actie te laten uitvoeren, zoals een deur (via een controller) te laten openen? U noemt zoiets wel bij IFTTT, maar het is mij niet duidelijk of dit standaard acties zijn uit een keuzemenu van de Ezviz, of dat je een willekeurig signaal (5 of 3.3 volt voor microcontroller)kan laten afgeven en dan dus zelf kan bepalen wat je daarmee in actie wil zetten.

  12. YM
    15 november, 2019 om 13:58

    Kan ik deze camera ook binnen hangen naar buiten gericht gebruiken? Ik heb hem nu even binnen staan om te testen, maar als er beweging in de kamer is (nog niet eens voor de camera loopt) piept de camera al. Kun je. dit geluid afzetten? Ik kan mij voorstellen als deze buiten hangt iedereen kijkt waar dat piepje vandaan komt en dan meteen ziet dat er een camera hangt.

    • dirk
      15 november, 2019 om 14:44

      Je kan het geluid instellen: harde toon, zacht, en dempen. Zelfs een knipperend licht bij beweging kan je aan/uit zetten.

      Ikzelf laat de zachte waarschuwingstoon bewust aan. Camera hangt op ong. 10 meter van de straat. Als iemand kort (1 a 2 meter) bij de camera komt krijgt hij/zij een korte pieptoon. Mensen met minder goede bedoelingen zijn dus alvast gewaarschuwd dat ze op beeld staan :-))

      • Ids
        19 november, 2019 om 16:25

        Hoe zet je dat knipperend licht uit ?

    • Japie
      15 november, 2019 om 17:12

      Je kan ook de gevoeligheid instellen en je kan bepaalde hoeken een afrastering instellen.

  13. Henk
    15 november, 2019 om 15:17

    Ik zet geluid uit omdat mensen juist niet weten dat er camera hangt. Aanvullend bewijs dan groter. Je krijgt immers al meldingen op je PC en Smartphone zodat je mee kan kijken en luisteren. Je kan ze alsnog dan weg jagen met sirene en licht. Het hangt ook beetje af van waar camera hangt. Gewenst bezoek wordt anders ook afgeschrikt. Het zijn dus keuzes.

  14. Japie
    19 november, 2019 om 20:32

    IDS
    19 november, 2019 om 16:25
    Hoe zet je dat knipperend licht uit ?

    Volgens mij bedoel je het status lampje, en anders het IR-licht, hier zijn beide een schakelaar voor in de instellingen.

  15. Hubert
    27 november, 2019 om 10:30

    Heb camera’s geplaatst maar indien het regent geeft deze continue een alarm .
    Hoe kan ik dit verhelpen? Heb al alles geprobeerd…
    voor de rest een prima camera!

  16. Henk
    27 november, 2019 om 13:51

    Beste Hubert,

    Via smartphone kan je geluid op dempen zetten. Ligt het wel aan de regen? Ik vraag dit omdat hij ook normaal alarmeringen geeft ( al of niet met geluidsignaal en lichtsignaal ) . Heb je gebied ( motion detectie ) al ingesteld ?

  17. YM
    08 december, 2019 om 16:01

    De camera hangt. Maar het geeft meldingen als er niets te zien is.als je in beeld loopt of als ik bij de auto sta op de oprit meld die niets. Er komt dan een melding als de auto weer weg is zonder dat je gezien hebt dat die wegreed. Melding staat op het hele gezichtveld en de gevoeligheid op z’n hoogst. Weet iemand een oplossing hiervoor?

  18. Henk Peters
    11 december, 2019 om 9:41

    Beste,
    Ik ben geinteresseerd in deze camera, maar zit nog met wat vragen. Ten eerste, is momenteel ook niet een Ezviz C4W uit, deze zal nog beter zijn neem ik aan?
    Wat betreft de Husky Air, is deze ook niet via POE aan te sluiten? Dan de stroomaansluiting, hoe groot moet het gat door de muur zijn om hem te kunnen aansluiten? Welke kabels zitten eraan? Ik zie op een foto 2 aansluitingen, waar zijn die voor? De aansluiting zal voor mij een probleem zijn, het gat door de muur moet niet groter zijn dan de grootte van een ethernet aansluiting.
    Gaarne reactie, mag ook via mail.
    Groeten
    Henk

    • Wesley Akkerman
      11 december, 2019 om 10:06

      De camera beschikt niet over PoE. Je werkt dus met twee draden wanneer je besluit hem zonder wifi te koppelen aan je thuisnetwerk. Op de foto met twee aansluitingen zie je de aansluiting voor een ethernetkabel en een stroomkabel. Werk je met wifi, dan hoef je slechts één kabel door de muur te trekken; die kabel is vergelijkbaar met normale stroomkabels, al zal die iets dikker dan gemiddeld zijn.

    • Henk
      11 december, 2019 om 12:42

      Mogelijk kan je bedrading omleiden langs een kozijn ? Bijvoorbeeld slaapkamerraam. Stenen muur is lastiger voor doorvoer . Maar denk je dat met alle camera’s hebt. Uiteraard ken ik situatie niet. Of via een luchtrooster. En anders via dakrand omleiden. Kijk ook even of je camera hoger kan hangen, dus vanaf boven.

  19. Wilfried Van Puyvelde
    15 december, 2019 om 10:22

    App werkt op mijn smartphone android, maar zou ook op mijn ipad willen installeren.
    Ik vind echter geen app in de app store behalve een Vietnamese versie en een Chinese, maar die installeert hij niet ?,

    • WILFRIED VAN PUYVELD
      18 december, 2019 om 20:18

      App op Ipad; probleem opgelost, in appstore stond “enkel Ipad” aangeklikt, dus eigenlijk Iphone app, maar werkt wel.

  20. Henk Peters
    18 december, 2019 om 19:34

    Hallo,
    Ik heb de camera inmiddels ontvangen, maar ik kan er niet goed mee omgaan. Er zit slechts een summiere beschrijving bij om het apparaat te koppelen en de app te downloaden. De instellingen moet je zelf maar uitzoeken. Zo snap ik niet hoe ik de opgenomen bestanden kan terugkijken. Ze worden toch opgenomen op een SD kaartje, maar waar staan de bestanden dan? Als er wordt opgenomen hoe je soms een gepiep dat steeds harder wordt en even later weer zachter, wat is dit?
    Boven wordt door iemand aangehaald dat hij in regen constant staat op te nemen, is hier wat aan te doen?
    Dan heb ik ook EzvizStudioSetup geinstalleerd. Hier is ook geen beschrijving voor het gebruik.
    Waar staan hier de bestanden en het menu? Ik ben in een Access Configuration geweest en hier moet je op enable klikken en kun je je computer linken. Ik doe dat, maar dan moet je een verification code intikken. Ik neem dan de verificatie code die op de camera staat, maar die is niet goed krijg ik dan te zien. Op de telefoon heb ik die ook ergens moeten invullen en daar was die wel goed. Is dit dan een andere code.
    Kan iemand helpen?
    Groeten
    Henk

    • Henk
      18 december, 2019 om 23:43

      Beste Henk,
      Allereerst zou ik ondersteuning vragen bij je leverancier. Verder vind je op de site van EZVIZ veel informatie. Je kan zowel op app mobiel als op Studio de instellingen zien. Veelal door met rechter muis te klikken. Wil je geen geluid op de camera zelf dan op mobiel geluid op dempen zetten. De handleiding is gewoon onduidelijk. De camera kent veel instellingen. Afspelen doe je – als alles is ingesteld – via Gallery . Op afstand lastig om instellingen aan te geven. Dat ligt ook aan gebruikerswensen. Voor mobiel ligt het aan systeem. Samsung heeft bijvoorbeeld Android. Dus installeer je de app via playstore.

  21. Henk Peters
    20 december, 2019 om 11:55

    Hallo,
    De leverancier is terughoudend en weet zelf geen goede antwoorden te geven.
    Hoe kun je de gebruikersnaam wijzigen, cameranaam en alias kan ik wijzigen, maar de gebruikersnaam is grijs en doet niets als je daarop klikt.
    Het blijkt dat er soms een foto wordt gemaakt en soms een video wordt opgenomen. Weet iemand hoe je dit kan instellen? Kun je de lengte van de video bij een alarm instellen.
    Kun je de helderheid instellen?
    De gevoeligheid laat te wensen over. In de gevoeligste stand reageert hij tot zo’n 12m en mij is 30m gegarandeerd.
    Zijn de instellingen via de PC minder dan bij de telefoon?
    Groet
    Henk

  22. Henk
    20 december, 2019 om 12:38

    Je kan je gebied afbakenen wanneer je een alarmmelding wil.
    Kies je camera bij:
    https://www.ezvizlife.com/category/security-cameras/1

    Je kan geluid van camera zelf op dempen zetten in de app op je mobiel.
    In STUDIO ( op pc/laptop ) . klik je met rechter muisknop op je device-naam. Gebruikersnaam hoef je niet te wijzigen. Een foto is een persoon of wezen in beeld ( snapshot) . Je kan ook continu opnemen op je SD-kaart. En dan terug kijken via GALLERY ( op de kalender klikken). Je moet dan geen tijdinstelling doen. Als je terug kijkt kan je alsnog kiezen voor dat deel van opname die jij wil dus via symbool camera OF alleen foto. Gevoeligheid kan je zelf instellen. Instellingen op STUDIO vullen de instellingen op app aan en andersom. Stel je doet een instelling in de app mobiel dan geldt die ook in Studio en andersom ook. Maar je gebied van melding kan je afbakenen. En officieel mag dat ook alleen op prive-terrein. Helderheid kan ook. HI-def geeft beste kwaliteit.
    Via volgende link staat het uitgelegd. Eventueel zet je de Engelse tekst even in :
    Google translate om naar Nederlandse taal.
    https://support.ezvizlife.com/faq
    Mobiel: klik op symbool (poppetje ) . Daar heb je ook instellingen. en ook via het wieltje.
    PC: ( Studio) . open: “My camera” en dan met rechter muisknop op je device en kies voor: setting.

  23. Henk Peters
    20 december, 2019 om 19:00

    Hallo,
    Gebruikersnaan hoef je niet te wijzigen, maar kun je hem wel wijzigen?
    Ik heb via de aangegeven link de advanced settings kunnen toevoegen, bedankt voor deze tip
    Ik zie hier bij event-schedule-advanced settings iets staan van video lengte. Hier staat pre-record en post-record. Slaat dit op de lengte van de video die opgenomen wordt bij een bewegings alarm? Wat betekent dan pre en post?
    Ook ben ik de beeld instelingen zoals helderheid tegengekomen.
    Wat me nog niet duidelijk is of er standaard een foto wordt gemaakt en ook een video wordt opgenomen, dus beide? Soms denk ik dat er alleen een foto is gemaakt.
    Wat al eerder is aangegeven heb ik nu ook ervaren. Het heeft een tijdje geregend en constant blijven de alarmen binnenkomen. Wat is hier aan te doen? Kun je de melding uitzetten, dat je dus geen bericht van een alarm krijgt, maar wel dat de video bij de alarmmelding wordt opgenomen?
    Groet
    Henk

  24. Henk
    21 december, 2019 om 9:58

    Volgens mij kan je gebruikersnaam niet wijzigen. Maar waarom wil je dat? Die is alleen bij je account zichtbaar. Pre betekent vooraf. Je bepaalt dan vooraf het opnemen, dus tijdens live kijken. Je kan ook continu opnemen op SD-kaart en dan post ( later) kiezen om bepaalde passage nog op te nemen ( opslag in cloud of op je HD ) . Dat deel kan je dan ook door sturen aan iemand. Terugkijken kan dan via GALLERY ( op kalender klikken) . Een foto wordt gemaakt bij een persoon bijvoorbeeld of voertuig dat in beeld komt ( gebied afbakenen !) . Dat heet een snapshot. Lengte video zou ik niet doen ( pas achteraf doen via camerasymbool ) , want anders mis je toch net wat je wil zien. Hoeveel je kan opnemen hangt ook af van je SD-kaart natuurlijk. Die overschrijft automatisch als die vol is. “posten”is iets plaatsen. Bij insecten heb je ook vaak continu meldingen en kan bij regen dus ook. Probeer er een kapje over te monteren. Je kan alarmmeldingen uit zetten. De camera geeft zelf ook signaal ( geluid en licht ) als iemand de camera benadert. Tijdens live kijken kan je dat zelf doen bij onraad. Maar zelf vind ik het handiger als men de camera niet ziet ( althans de aandacht er niet op gericht is). Dan kan je dat signaal via app mobiel op dempen zetten. Je krijgt dan wel meldingen op je smartphone en op je pc/laptop. Soms krijg je ook geen signaal De camera heeft niet overal bereik dan. Maar zie je dan dat er bijvoorbeeld een auto staat waar je geen signaal van kreeg. Dan ga je in Gallery de passage terug kijken. Je kan dan alsnog foto of video maken. video krijg je dus ALTIJD zolang je geen tijdstippen gaat instellen. Op een SD-kaart kan best veel op. Hang de camera dusdanig dat men er niet heel gemakkelijk bij kan. Via mobiel kan je vanaf elke locatie live kijken of terug kijken. Let wel dat het veel van je capaciteit accu smartphone kost. De handleiding en de antwoorden op meest gestelde vragen gelden niet altijd voor alle camera-typen. Er zijn diverse verschillende modellen. Er is ook een model die in de nacht kleurenbeelden geeft. Kentekens zijn in de nacht vaak niet leesbaar op bepaalde modellen. Maar alles is natuurlijk naar waarde en aanschafprijs. Advies: Zet bij instelling event-schedule-advanced settings NIETS neer. Dan neemt de camera continu op . Bij GALLERY dus de blauwe balk.Die balk kan je verschuiven in tijdstip met je cursor.

    • Henk Peters
      21 december, 2019 om 11:40

      Hallo,
      De gebruikersnaam heb je dan misschien automatisch gekregen door de fabrikant, want dat is een vreemde codering? Ik zal er maar niet meer op letten en negeren.
      Ik geloof dat ik niet duidelijk geweest. Ik neem niet continue op. Als er nu bewegingsdetectie is gaat de camera opnemen. Mijn vraag is nu, hoe lang neemt hij op, is dit een standaard tijd?
      Ik dacht dus dat je die kon instellen bij de advanced settings onder pre en post time.
      Bij het instellen van het bewegingsdetectiegebied komt heel vaak de melding dat het laden van de afbeelding mislukt is. Als je geluk hebt lukt het op de telefoon, op de PC al helemaal niet. Hoe kan dit? Heeft dat met de sterkte van de Wifi te maken? De camera hangt vlak bij een powerline adapter, het signaal is goed en er zit alleen een muur tussen.
      Als ik via de PC live kijk krijg ik af en toe een soort alarmsignaal van ca. 2 seconden. De camera maakt dat geluid niet, want met terugkijken hoor ik het niet. De PC krijgt dus een of ander signaal. Ik zie dan even een melding in beeld van Husky, maar die is meteen weg en kan ik niet terugvinden. Enig idee wat dit kan zijn?

  25. Henk
    21 december, 2019 om 13:18

    Gebruikersnaam is niet interessant en wordt toebedeeld. Bij melding neemt hij video op in map record binnen studio ( klik op menu ) en foto in picture. Je kan het opgenomen fragment bij alarmering terug kijken door te klikken op het wolkje in menu waar je beeld ziet op je pc. Daarna met rechtermuis klikken op het fragment. Er loopt een tijdmeting mee dus kan je ook zien hoelang het fragment alarmering duurt. Dat is ongeveer minuut of 5 maar hangt af van bewegingen in je zône gebied. Het beeld KAN mislukken door bijvoorbeeld een insect ( vaak spinnen ) . In het wolkje zie je aantal meldingen staan ( rood/oranje). Je kan dan kiezen tussen “ALL ALARM TYPES “of “Unread messages ” met daarbij de data. Heb je meerdere camera’s dan “All devices”. Verder zie je daar nog 4x viekantjes links boven in menu. Die heeft ook nog instellingen. Kijk goed of je SD-kaart goed geformatteerd/ingesteld is. Want anders kan je geen fragmenten zien en terug kijken. Je moet kijken hoe de camera buiten reageert op geluid . Dat hoor je niet binnen. Het signaal zit op de camera zelf ( licht en geluid) . Dat gaat af als iemand of iets de camera nadert. Dat kan je dempen op je mobiel. Je hebt dus op je pc links boven : poppetje – wolkje – 4x vierkantjes. In kolom links “My Camera”( de naam van je device) en eventueel de devices die bedraad zijn ( LAN). Via powerline ( heb ik ook ) is het WIFI en zie je device dus NIET in LAN. Rechts boven dus je username ( die jij steeds maar wil wijzigen :-) ) en ernaast : Menu en verder knop om menu te minimaliseren of op groter beeld te zetten. Rechts onderin kan je beel op maximale schermgrootte zetten. Bewegingsdetectiegebied kan je beter instellen op pc dan op mobiel. Je kan daar namelijk vakjes aanklikken en op menu smartphone alleen klikken en vegen met een lijn. Dat laatste is lastiger. Kies je voor instelling tijden dan ga je opnames missen want dan werkt de camera ALLEEN op die tijden. Dus tussen 20:00 en 07:00 betekent dat die niet werkt op overige tijden. Ik weet niet hoe groot je SD-kaart is maar 256 MB is een goede marge. Overigens mag je beelden maar 28 dagen bewaren voor aanvullend bewijs. Zie ook de privacywetgeving Beveiligingscamera’s.

    • Henk Peters
      21 december, 2019 om 15:14

      Als ik Studio open krijg ik de live beelden en links boven staan het wolkje waar je het over hebt.
      Dat hier de alarmmeldingen staan had ik al gezien. Ik zie wel nergens dat je op menu moet klikken of foto in picture. Ik kan meteen op het wolkje klikken, waar in oranje het aantal meldingen staat +99, en dan het opgenomen fragment afspelen. Hetzelfde kun je toch ook bereiken door onder het beeld op gallery te klikken? Het geluid en licht van de camera bij alarm kan niet afgaan, omdat ik dat al meteen had uitgezet. Beweginsdetectie op de PC instellen kan ik niet had ik al geschreven, ik krijg altijd een oud beeld te zien dat is van toen ik het apparaat binnen heb geactiveerd.
      Je schrijft iets van dat de camera reageert op geluid, geeft hij dan ook een alarmmelding bij een bepaald geluid en wordt een opname gestart? Dat zou niet best zijn, de wind blaast er behoorlijk in en dat hoor je binnen goed als je live beelden bekijkt.
      Ik ga toch eens proberen of de instellingen bij pre en post record geen invloed hebben op de lengte van het opgenomen beeld. Dat was eerst ongeveer 1 minuut en post stond op 30 sec. Ik heb dat eens op 2 minuten gezet en het lijkt dat hij nu ook ongeveer 2 minuten opneemt. Morgen verander ik dat eens in 5 minuten. Tijden kiezen doe ik niet, ik werk alleen met bewewegingsdetectie 24/7.
      Groet

  26. Henk
    21 december, 2019 om 23:57

    Ik begrijp de vraag niet goed. Bewegingsdetectie is gemakkelijk in te stellen op pc. Als je geen tijden kiest neemt systeem continu op. wat bedoel je met pre en post precies? Niet elke camera is gelijk. Het kan dus zijn dat je ander menu hebt.

  27. Henk Peters
    22 december, 2019 om 7:51

    Hallo,
    Ik ben niet duidelijk zie ik. Bewegingsdetectie is inderdaad gemakkelijk in te stellen, ik bedoelde de selectie hiervan, dus een bepaald gebied selecteren wat je wil dat gedetecteerd wordt. In de advanced werkt dat wel goed, maar als ik dat wil doe via de device information gaat dat niet, ik krijg dan geen actueel beeld te zien. Als je de Motion Detection Alarm op on hebt staan wil dat toch nog niet zeggen dat je continue aan het opnemen bent? Hiervoor moet je toch Motion Detection Schedule invullen en die vul ik niet in en staat dus op non configured. Hij neemt nu alleen op bij een alarmmelding. De pre en post had ik eerder al genoemd. Dit had ik toen geschreven: Ik zie hier bij event-schedule-advanced settings iets staan van video lengte. Hier staat pre-record en post-record. Slaat dit op de lengte van de video die opgenomen wordt bij een bewegings alarm?
    Of dit zo is ga ik vandaag proberen. Dit kan je alleen proberen overdag als er verder geen storende invloeden zijn die het alarm activeren, zoals regen. ’s Nachts wordt het alarm ook voordurend geactiveerd, waardoor zou dat komen?
    En dan nog de wind wat ik aanhaalde. Heeft die invloed op het activeren?

    • Henk
      22 december, 2019 om 11:16

      Kijk ook nog even of je laatste update hebt van de camera.

  28. Henk
    22 december, 2019 om 10:10

    In STUDIO : Ga naar “My camera”. Dan op je device klikken met rechter muisknop. klik op setting. Motion Detection Alarm aan zetten. Dan op Device information klikken. Jij ziet dus in STUDIO geen DEVICE INFORMATION begrijp ik ? Je moet in de map waar STUDIO staat op je pc wat gaan wijzigen.
    Om Device Information te zien in STUDIO, ga je naar deze link:
    https://m-support.ezvizlife.com/faq/Software/103
    Dan ga je dit doen:
    How to visit the “Advanced Setting” of EZVIZ Studio?
    1) Go to the root directory of EZVIZ Studio in your PC and find the folder named “config”.
    2) Copy the file named “AppConfig.ini” in the folder of “config” to desktop. Open “AppConfig.ini” in desktop
    Motion Detection Alarm op ON zetten. MotionDetection Schedule : settings aanklikken en dan op enable zetten maar geen tijden invullen. Motion detection area : settings aanklikken en vakjes vullen met + of – .
    Gevoeligheid moet je op : LAAG zetten om uit te proberen. De wind heeft geen invloed maar hoor je wel bij het kijken zowel bij opnames als live. Wil je het niet horen dan de schuif bij volume dicht zetten. Verder zie je onder het beeld een zwart blokje . Daarme kan je beeld uit zetten. Als je klikt op Gallery dan zie je rechts naast dat zwarte blokje nog een teken staan. Dat bepaalt de lengte. Ik heb die staan op : iÁ1 .
    Dat alarm steeds gaat ligt aan de gevoeligheid en kan je op laag zetten ( via app op mobiel) en natuurlijk je gebied indelen. Dus ondanks je niks invult bij Motion Detect Schedule wel op enable zetten want anders doet die niets.

  29. Henk Peters
    22 december, 2019 om 12:09

    Ik kan zeker in Device Information, alleen als ik naar motion detection area ga, zie ik wel een beeld met blokjes, maar dat is geen actueel beeld en dat zie ik wel als ik dit via advanced doe.
    Het alarm van de camera gaat niet af, want dat heb ik uit staan, alleen hoor ik op de PC soms en soms vaker een alarm van 2 sec. Dat komt niet van de camera, want als ik de opname terug kijk en beluister hoor ik dat niet. Ook hoor ik dat niet als ik via de telefoon kijk, dus de PC krijgt een of ander signaal wat dan een geluid geeft.
    Ik moet de gevoeligheid op 5 zetten, anders reageert de camera niet als ik zelf op zo’n 15m afstand van de camerea rond mijn caravan loop.
    Wat je zegt dat het teken iÁ1 de lengte van de video bepaald geloof ik niet, dit is de afspeelsnelheid, zet hem maar eens hoger dan speelt hij sneller af.
    Een update had ik al gedaan, ik heb nu versie V5.2.7. build 190923.

    Ik heb nog iets anders. Op je telefoon kun je als je live kijkt het beeld inzoomen door dit met vingers aan te raken en de vingers uit elkaar te bewegen. kan je dit ook op een of andere manier op de PC?
    Dan over het geluid.Dit kan je rechts onder het beeld via de schuifbalke hoger of lager zetten of uitzetten door op de luidspreker te klikken. Maar hoe doe je dat op de telefoon, daar zie ik alleen de luidspreker die je aan of uit kan klikken?
    Als je op de zwarte balk onder het beeld gaat staan verschijnt een kleine balk met eerst een knop om te stoppen, dan om de beeldkwaliteit te wijzigen en dan een microfoon die aangeeft two-way audio als je erop gaat staan. Klik je nu hierop dan verschijnt rechts boven het beeld in een zwarte balk ook een microfoon. Wil dat nu zeggen dat als ik binnen iets zeg je dat buiten door de camera hoort? Met de telefoon is dat makkelijk de testen, dan ga ik buiten staan, maar de PC kan dat moeilijk.

    • Henk
      22 december, 2019 om 21:11

      Die microfoon is bedoeld dat je kan praten als er iemand aan je deur belt. Ook kan je dan eventueel alarmgeluid met lichtflitsen aan zetten. De gevoeligheid op 5 geeft veel meer alarmmeldingen. Gebied kan je eenvoudig instellen op pc. Geluid op je telefoon bedien je gewoon met geluid van je telefoon zelf. Inzoomen op pc gaat niet , wel scherm vergroten. iA’1 klopt wat je zegt. De lengte video staat uitgelegd in de vragenlijst en met name waarom je fragment niet langer is dan 5 minuten. Alarm op pc is juist bedoeld dat je dat hoort. Als je het uit zet dan weet je niet of er een alarm is bij live aanwezig zijn. Je kan ook niet constant op je mobiel kijken. Het is bedoeld dat je later kan terug kijken als er zich iets voor heeft gedaan. Ben je zelf aanwezig dan is geluid aan juist nodig. De blokjes moet je wel aan zetten uiteraard voor je gebied af te bakenen. Dat doe je met de + .
      Als je wil praten met iemand buiten moet je die knop microfoon ingedrukt houden als je zelf spreekt. Op je telefoon gaat dat beter dan via pc. Op pc gaat geluid vaak rond zingen en hoort de persoon buiten je niet goed. Als je knop los laat kan je horen wat de ander zegt.

  30. Henk Peters
    22 december, 2019 om 19:40

    Ik heb gevonden waar het alarm op mijn PC vandaan komt.
    Op de telefoon kun je het bericht van een push melding wat gepaard gaat met een zacht of intens geluid uitzetten via functie instellingen. Het viel me op dat als ik een alarm op de PC kreeg dit samen viel met een bewegingsdetectie. Als ik keek in het wolkje was er een motion detectie bijgekomen op hetzelfde tijdstip als ik het alarm op de PC kreeg. Hoe zet je dit nu uit? Na wat zoeken vond ik het. Als je op menu klikt boven het live beeld en dan settings zie je als laatste item: event notification sound. Als je het vinkje weghaalt is het alarm ook weg.
    Weer wat wijzer geworden (tenminste ik), misschien wist jij dit al.

    • Henk
      22 december, 2019 om 21:39

      Even nog een reactie op de vraag waarom je soms een motion detection hebt maar geen beeld. Dat komt omdat een alarm ook kan ontstaan door geluid van buitenaf. Zoals vaak als er hard vuurwerk wordt afgestoken in omgeving.

  31. Henk
    22 december, 2019 om 21:57

    Als je met rechter muis klikt op het beeld zelf kan je geluid ook op mute ( stil/uit ) zetten.

  32. Henk Peters
    23 december, 2019 om 11:02

    Hoe kan je dan het scherm vergroten, ik weet alleen dat ik hem op full screen kan zetten?

    Video terugkijken kan makkelijker op de telefoon, hier zie je op de balk allemaal verticale lijnen.
    Iedere lijn staat voor een opname. Op de PC zie je een ononderbroken blauwe balk en moet je maar net het fragment eruit zien te halen waar een opname staat.

  33. Henk
    23 december, 2019 om 11:57

    Ja, Groter dan full screen gaat natuurlijk niet. En op groter beeld kan je gemakkelijk terug kijken op pc. Via Gallery kan je blauwe balk namelijk eenvoudig verschuiven. Enig idee hoeveel je al kan opnemen op SD-kaart met 64 MB ? fragment krijg je door via motion detect en dan ga je kijken op tijdstip en via blauwe balk bekijken hoe situatie is ontstaan en hoe het fragment vervolgd werd. Heel eenvoudig dus.

  34. Luuk Coolen
    24 december, 2019 om 8:40

    Beste,

    Leuke review, zeer handig voor nog wat laatste tips. Ik heb deze camara inmiddels een week of 2 hangen, echter neemt de camara op de een of andere manier niet meer op. Oftewel, ik heb geschiedenis tot gisterenavond 20:06u, daarna is niets meer opgenomen.

    SD kaart van 128 GB is nog lang niet vol, enkel is de ”proefperiode” verstreken, maar dat zou volgens mij geen problemen moeten geven.

    Weet u hoe dit kan?

  35. Henk
    24 december, 2019 om 8:55

    Beste Luuk,
    Je kan eens kijken of hij wel opneem in map op je PC. Mogelijk SD-kaart niet geschikt ( want dat maakt ook wel uit ). Ik bedoel de soort SD-kaart voor deze camera. Probeer anders de opnames te wissen en de SD-card te formatteren. Op SD-kaart heb je geen proefperiode maar wel in de Cloud. Je kan kijken of die wel echt opneemt op de SD-kaart OF dus in die proefperiode in de Cloud. Kijk in de settings ( Device Information ) of SD-kaart goed werkt. Dan staat er bij Storage : Normal
    Succes met de puzzel.

  36. Henk Peters
    24 december, 2019 om 8:57

    Hallo,

    Ik heb hem nog geen week hangen en snap nu pas grotendeels hoe de instellingen werken. Probemen zoals niet meer opnemen heb ik helemaal geen verstand van. Als het mij zou overkomen zou ik eerst maar de instellingen kijken, staat de motion detection wel aan en zulke dingen. Dan zou ik eens proberen of hij ook niets doet als ik hem op continue opnemen zet. Hiervoor zou ik de camera binnen leggen, dan heb je de minste invloeden van buiten en de beste wifi verbinding. Daarna zou ik de camera resetten en opnieuw instellen, als dit geen resultaat oplevert rest mij niets anders dan contact op te nemen met de winkel waar ik hem gekocht heb.
    Dit zijn irritante dingen als het je overkomt.

  37. Henk
    24 december, 2019 om 9:52

    Motion Detection heeft niet te maken met opnemen. Dat is voor alarmeringen/meldingen. Binnen leggen niet nodig. Wifi-signaal is immers aanwezig. Zodra beeld zichtbaar is dan heb je WIFI cq LAN. Camera resetten dan ook niet nodig. Het opnemen zit hem puur in de SD-kaart of Cloud. Ui vorige reviews kan LUUK de vragenlijst eens doornemen.
    https://m-support.ezvizlife.com/faq/Software/103
    Bovendien begrijp ik uit zijn verhaal dat opname wel lukte maar dat die plots gestopt is.
    Dat kan ook te maken hebben met de instelling tijd(en) dat die opneemt. Dus even kijken of er helemaal geen opnames meer komen. Kortom kan meerdere oorzaken hebben. Maar vooral niets gaan resetten als andere zaken al werken.

  38. Luuk
    24 december, 2019 om 10:40

    Beste Henk,

    Klopt helemaal uit uw verhaal. Ik ga morgen eens kijken hoe ik dit opgelost ga krijgen als ik hier de kans voor krijg. Bedankt voor uw snelle reactie, ik laat zeker iets weten of het probleem opgelost is of niet.

    Bedankt allemaal voor de hulp.

  39. Henk Peters
    26 december, 2019 om 7:28

    Hoe zou het toch komen dat de camera ’s nachts bijna constant aan het opnemen is? Vannacht was het een rustige nacht met geen wind of regen. Waar reageert de camerea dan op?

  40. Henk
    26 december, 2019 om 9:04

    Dat heeft niet te maken met het opnemen maar met “Motion detect” . Zet je gevoeligheid maar eens op 1 i.p.v. 5 en baken je gebied af door de vakjes blauw te maken. Het kan soms voorkomen door bijvoorbeeld insect zoals spinnen die een web maken.

  41. Henk Peters
    26 december, 2019 om 11:36

    Ik moet de gevoeligheid op 5 zetten, anders heb ik geen detectie als iemand door beeld loopt. Het gebied heb ik al afgebakend wat ik in de gaten wil houden. Overdag maakt hij ook geregeld een opname terwijl er niets in beeld is geweest, maar ’s nachts is dit bijna constant. Een spin herken je direct als die ervoor komt.

  42. Henk
    26 december, 2019 om 14:07

    Bij gevoeligheid op 5 heb je meer bewegingen. Het kan zijn dat er iets in de buurt hangt waarop de camera reageert. Hij reageert ook op geluid uit verdere omgeving. Als er een vogel langs komt reageert die al. Ik zou toch de gevoeligheid eens terug zetten. Je kan dan beter je gebied groter maken dan gevoeligheid. Als je gebied al hebt ingedeeld dan is gevoeligheid op 5 zetten overbodig omdat die gevoeligheid dan ook verder gaat dan het gebied. Gewoon eens op 1 zetten en testen of je dan in de nacht ook nog constant meldingen hebt.

  43. Henk Peters
    29 december, 2019 om 7:51

    Natuurlijk krijg je minder meldingen als je de gevoeligheid op 1 zet. Als ik hem op 1 zet krijg ik helemaal geen melding als ik er vlak voor langs loop en dat is niet de bedoeling. Als ik hem op 3 zet begint hij te reageren als ik op zo’n 5 m afstand loop en dit is veel te weinig voor mij.
    Ik heb hem daar vannacht op laten staan. Afgelopen nacht was het heel rustig weer, geen wind en geen regen. Hij heeft minder opnamen dan bij stand 5, maar toch nog om de paar minuten is er een opname, soms is er 10 minuten tussen. Het moet door het IR licht komen dat de vele opname veroorzaakt en hier zal niets aan te doen zijn. Ik heb de camera geplaatst om als er een ongewenst persoon bij mij rond de caravan loopt dit ook te detecteren en te kunnen terugkijken en daarvoor heb ik stand 5 nodig met als nadeel dat ik veel opnamen krijg. Ik denk dat iedere camera dat zal hebben.

  44. Henk
    29 december, 2019 om 9:02

    Het zit hem niet in de gevoeligheid alleen. Die zet je bijvoorbeeld op 1 of 2 ( heb ik ook en heb een bereik dan van meter of 10 ). Het zit hem in het gebied wat je af moet bakenen. Dus inclusief je caravan maak je in de rondte de vakjes blauw. Dat geeft hij in dat gebied de alarmmeldingen. Maar dat heb ik al eerder vermeld in deze rubriek.

  45. Henk Peters
    29 december, 2019 om 9:11

    Ik heb het gebied afgebakend waar iemand kan lopen, maar moet toch de gevoeligheid op 5 zetten wil ik in dit gebied detectie hebben. Zoal ik al schreef geeft een gevoeligheid van 3 in dit gebied slechts een bereik tot 5m.

  46. Henk
    29 december, 2019 om 9:22

    Ik weet niet waar uw camera hangt maar je moet natuurlijk ook het gebied dan vanaf je camera detecteren desnoods hele gebied in je beeld, ook waar caravan zelf staat. Vervolgens gevoeligheid op 1 of 2 . Bij 5 krijg je veel meer meldingen. Die wil je niet dus op 1 of 2 .
    Maar niet alleen je gebied rond caravan. Als dat gebied op openbare weg is dan mag dat feitelijk niet eens. Het ligt er dus aan hoever je caravan staat. Werkt het niet dan moet je er maar mee leven .

  47. Henk Peters
    29 december, 2019 om 9:33

    Vanaf mijn camera tot en rond de caravan heb ik afgebakend, niet meer en niet minder. De weg loopt verder en heb ik meteen uitgesloten van detectie, anders reageert hij op ieder passerende auto (als de gevoeligheid hoog genoeg staat). Gevoeligheid 1 of 2 werkt bij mij niet zoals ik al aangaf, je haalt nog niet eens de 5m. De enige conclusie is dat ik er maar mee moet leren leven.

  48. Henk Peters
    31 december, 2019 om 9:14

    Ik ben eens gaan kijken waar het programma is geinstalleerd en zie onder de map Ezviz Studio de map record en capture staan. Deze mappen zijn echter leeg, waarvoor dienen deze? In het menu onder settings staan deze mappen vermeldt om hier de video en pictures op te slaan, maar waarom zijn ze dan toch leeg?
    Ook zie ik hier een map MessageImage C:\Program Files (x86)\Ezviz Studio\MessageImage.
    Deze map staat vol met JPG bestanden. Dit zullen wel de foto’s zijn van de motion detection? Ik kan deze JPG bestanden echter niet openen in deze map. Ik gebruik hiervoor PhotoPhiltre waar ik normaal JPG foto’s mee kan openen. Waarom lukt dat nu niet met deze JPG bestanden?

  49. Henk
    01 januari, 2020 om 11:26

    Allereerst beste wensen ! Ik heb dat al eerder uitgelegd. In capture komen zgn snapshots/foto’s. In record de video.
    Dit gebeurt als je bepaalde passages – na terug kijken – gaat vastleggen.
    Je gaat baar GALLERY en klik op je beeld. Dan zie je een symbool van fototoestel en een van een camera. Je kan dus achteraf foto maken of video. Vandaar dat continu opnemen op SD-kaart handiger is. Je kan de beelden motion detection wissen. De opnames blijven op SD-kaart dus bij continu opname. Tot kaart vol is en dan overschrijft die weer. Door wissen wat je niet wil bewaren komt er ruimte op SD-kaart. Om te wissen klik je in capture op het wolkje. Dan met rechter muisknop op delete in batch.

  50. Henk Peters
    01 januari, 2020 om 11:52

    Ok, dat snap ik van capture en recorcd, maar waarom kan ik de JPG bestanden in de map messageImage niet openen?

  51. Henk
    01 januari, 2020 om 12:08

    Misschien kan je openen met een ander geschikt programma voor jpg-bestanden . Maar je kan ze immers wel openen in Gallery en zijn dezelfde bestanden. Overigens zou ik ze niet opslaan in je C-schijf want daar staat je besturingsprogramma ook en als die vol zit dan heb je vaak probleem. Bestanden zet je op aparte partitie van je HD of op aparte schijf. Let daar goed mee op anders wordt je computer erg traag. Apture en record dus in map studio. Studio installeren op een andere partitie dan C. Dus ook EZVIZ zelf niet op je C-schijf installeren.

  52. Henk Peters
    01 januari, 2020 om 12:24

    Ik heb alle beschikbare programma’s geprobeerd die JPG moeten kunnen openen en dat doen ze ook met mijn andere JPG bestanden.
    Wat je zegt dat je EZVIZ niet op je C schijf moet installeren dat heb ik wel gedaan, omdat hij dit automatisch zo aanbiedt als je installeert. Ik heb dit met alle programma’s zo gedaan.
    Ik zie dat er een uninstall bestand in staat. Kan ik dit gebruiken en het programma dan opnieuw op de D schijf installeren waar ik alle bestanden heb staan die ik wil bewaren? Studio en EZVIZ is toch 1 programma. Ik vraag dit omdat je zegt Studio op een andere partitie installeren en EZVIZ zelf ook.

    • Henk
      01 januari, 2020 om 14:24

      Deze vraag behoort niet in deze rubriek.
      Dat heeft te maken met PC-problemen.
      Maar je kan altijd bij installeren van een programma natuurlijk een map maken op andere partitie. Dit staat helemaal los van de camera zelf.
      Op C: laat die dan maar klein deel achter en geen data. Alles op C geeft gegarandeerd veel problemen. C is vaak puur een opstartschijf met je besturingsprogramma bijvoorbeeld Windows 10.

  53. Leo
    01 januari, 2020 om 13:53

    Goedemiddag, ik heb 2 x Husky air. Als het donker wordt, en dus ook snachts het ik alleen zwart wit beeld. Volgens beschrijvingen zou ik snachts ook kleur moeten krijgen als ik IR in of uit zou schakelen. Bij mij gebeurt dat niet.
    Doe ik iets fout of kan dat niet ?

  54. Henk
    01 januari, 2020 om 14:21

    Beste Leo,

    Er is 1 type die dat wel heeft maar handleiding is vaak voor meerdere type . Kijk even voor juiste type bij overzicht beschikbare camera’s. De Colour Night Vision camers is ook veel duurder. Dus je doet niks verkeerd. Beste wensen voor nieuwe jaar !

  55. Cor Verstrepen
    05 januari, 2020 om 18:49

    Hoe komt het dat mijn camera foto’s gaat maken. Ik heb snacht kleurbeeld maar zodra hij een foto maakt spring hij over in zwart wit. Hoe kan ik die foto’s afzetten. Ik heb alle meldingen al uit staan maar hij blijf automatisch foto’s maken.

  56. Henk Peters
    08 januari, 2020 om 13:02

    Als je op gallery klikt zie je daarnaast een zwart blokje (heb je al eens aangegeven). Naast dat zwart blokje staat een teken: iÁ1, wat de afspeelsnelheid is, dit kon je wijzigen in langzamer of sneller. Nu zie ik dat teken plots niet meer staan. Enig idee hoe dat komt?

    • Andre
      13 januari, 2020 om 18:13

      Vraag: ik laat via delen mijn huisgenoten meekijken. Ik heb gekozen voor all permissions, maar het alarm wordt niet gedeeld terwijl dit wel wordt aangegeven. Gaat er iets fout?

  57. Henk Peters
    06 februari, 2020 om 18:55

    Hallo,
    Kan iemand in mijn camera komen en zo meekijken?
    Kan ik dit controleren?
    Groet

  58. wilfried
    07 februari, 2020 om 9:20

    Ik heb juist ontdekt, dat de opgenomen beelden (mp4) die je niet kan bekijken met vb windows media player, wel leesbaar zijn met ‘VLC Media Player”, je kan ze daar ook converteren, zodat je ze ook kan doorgeven of op andere apparaten kan bekijken.

  59. YM
    10 februari, 2020 om 14:58

    Ik heb de camera nu enkele maanden hangen.het valt mij wat tegen. Hij maakt meldingen als er niets te zien is of de struiken waaien door de wind,maar als er iemand over het pad loopt meld die niets, zeer vreemd omdat het dan wel de bedoeling is.
    De gevoeligheid staat op z’n hoogste 6. En het gezichtsveld is alleen afgebakend op het pad waar die moet reageren. Heeft er iemand ook deze ervaring met z’n camera.?

    • wilfried
      10 februari, 2020 om 15:53

      Heb je niet per ongeluk juist geselecteerd wat niet moet gedetecteerd worden?
      Het gekleurde deel wordt niet gedetecteerd, het open gedeelte wel…….
      Succes

  60. Henk
    12 februari, 2020 om 11:46

    Het is juist andersom. Het gebied wat je blauw maakt geeft de meldingen

  61. Galata
    21 februari, 2020 om 0:25

    Ik heb een Android tv. Als ik hey Google zeg,laat die dan op mijn Android tv beeld zien?

  62. Henk Peters
    10 maart, 2020 om 10:24

    Hallo,
    Als ik voor de camera langs loopt en hij gaat dus opnemen ga ik later terugkijken.
    Ik doe dat dan via gallery onder het scherm. Ga ik nu naar desbetreffend tijdstip dan zie ik daar inderdaad een stukje blauwe balk wat wil zeggen dat hij daar heeft opgenomen. Wil ik dat nu laten afspelen dan krijg ik soms geen beelden, maar zie de melding no records of operation errors, soms krijg ik ook een gedeelte van de tijd dat ik ervoor loop te zien. Ga ik nu links boven naar het wolkje waar alle (99 stuks) van motion detection opnames staan en ga dan naar desbetreffend tijdstip dan zie ik wel het hele fragment. Is hier een verklaring voor?
    Groet
    Henk

    • Henk
      11 maart, 2020 om 9:58

      Het heeft te maken met gebied afbakenen denk ik.
      Bij no records kan bijvoorbeeld de wind of insect(en) een rol spelen.
      Ik adviseer de gevoeligheid opname in te stellen op 1 of 2 .

      • Henk Peters
        11 maart, 2020 om 10:07

        Ik geloof ik ben niet duidelijk geweest. Ik zeg niet dat hij niet heeft opgenomen, dit is alleen niet te zien bij de gallery, maar wel als ik de motion detection in het wolkje bekijk.

  63. Henk Peters
    10 maart, 2020 om 13:41

    Hallo,
    Ik heb een technische vraag.
    De voeding van deze camera is een 12V adapter. Nu wil ik nog een camera bij de bestaande hangen (geen Ezviz) die ook 12V nodig heeft. Kan ik op de bestaande kabel van de 12V adapter een splitter plaatsen en daar beide camera’s op aansluiten?
    Groet
    Henk

    • Henk
      11 maart, 2020 om 11:27

      Geen splitter gebruiken ! Op eerdere vraag. Blauwe balk afspelen moet gewoon kunnen. Mogelijk is SD-kaart niet ( meest) geschikte exemplaar. Daar moet je niet op bezuinigen.

  64. Henk Peters
    11 maart, 2020 om 11:35

    Het afspelen via de blauwe balk gaat meestal ook goed, soms echter niet. Als ik afspeel via het wolkje wordt de data toch ook van het sd kaartje gehaald?

  65. Henk
    15 maart, 2020 om 11:07

    Ja, Dat klopt ! De opnames vinden plaats op SD-kaart. Niet elke SD-kaart is geschikt. Heb je de “verkeerde” dan vinden haperingen gemakkelijk plaats. Het heeft te maken met o.a. snelheid SD-kaart. Niet voor niets dat er veel grote verschillen zijn in SD-kaart en dus ook in de prijscategorie. Sla je bijvoorbeeld foto’s op of tekst dan zijn er andere eisen dan videobestanden. En juist ook binnen videobestanden ( extensies/soorten ) ook weer verschillen. Kijk even welke je het beste kan gebruiken indien je perfecte opnames wilt. Aan slechte opnames heb je niets aan. Succes met keuze maken.

  66. Henk Peters
    15 maart, 2020 om 16:11

    Als het aan het sd kaartje ligt is het toch niet zo dat je de opname via het wolkje wel kunt bekijken, maar diezelfde opname via de blauwe balk niet?

  67. Henk
    16 maart, 2020 om 8:54

    Via het wolkje komt ook van kaartje maar dat zijn opnames binnen je afgebakend gebied en dus de “alarmmeldingen” . Dat komt ook op kaartje . Je kan die later ook op pc / HD opslaan. Via de blauwe balk benader je de totale opnames. Je kan kiezen om alles continu op te nemen of de tijden zoals ingesteld. Alles komt bij terugkijken vanaf je SD-kaartje. Het zijn dus wel zelfde opnames maar met het verschil dat wolkje slecht fragment is ( Het deel wat de camera signaleert als motion ( bewegingsfragment/alarmmelding ) .

  68. Henk Peters
    22 maart, 2020 om 9:07

    Hallo,
    Voor de advanced settings is er geen handleiding beschikbaar?
    Als ik naar event-motion detection ga, kun je hier o.a. de gevoeligheid instellen. Onder sensitivity staat arming schedule. Wat is dit? Dit staat op custom ingesteld. Klik ik hierop verschijnt een lijst met templates. Wat je hiermee kunt is me niet duidelijk? Kun je hier bv. instellen dat ik ’s nachts de gevoeligheid op 2 wil zetten en overdag op 5? En hoe moet je dat dan doen?
    Groet

  69. henk
    22 maart, 2020 om 17:27

    arming schedule = activeringsschema .
    Daar kan je tijden instellen dat opnames actief zijn.
    Advies: Niet gebruiken en kiezen voor continu opnemen.
    Tenminste als je geen meldingen wil missen.
    Gevoeligheid kan je niet instellen op tijden afzonderlijk.

    • Ruud
      27 maart, 2020 om 21:43

      Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een buiten camera en kom eigenlijk altijd weer bij deze camera uit.
      Ik vraag me wel af hoe het zit met het aansluiten van de camera.
      Ik wil de camera aan mijn muur bevestigen bij de voordeur. Erachter zit de meterkast waar ik stroom,lan en wifi heb. Als ik m’n camera nu bedraad wil aansluiten, kan ik dan volstaan met een klein gaatje door de muur heen en kan de connector weggewerkt worden in de camera behuizing of moet ik een mega gat boren?

      Alvast bedankt
      Groet ruud

      • Henk
        28 maart, 2020 om 14:09

        Beste Ruud,

        Je kan ook draadloos via Wifi uiteraard . De afstand naar kabelmodem is zelfs kort begrijp ik ? Wil je daarnaast ook bedraad dan zal de kabel door de muur moeten , tenzij je die via een plint of zo kan door voeren. Gaat die door de muur dan minimaal zo groot als de connectorplug. Dat komt omdat die vast gemonteerd is aan de bedrading.
        Ik zou eerst eens proberen hoe de verbinding is op Wifi.
        De installatie gaat in eerste instantie via je smartfone. Later kan je dat toevoegen op je pc met een afzonderlijk geschikt programma genaamd EZVIZSTUDIO . Dat vindt je op de site van EZVIZ. Het kan op Android en op Mac . Op pc kan je iets meer instellen dan op de smartfone. ( vaak wat gemakkelijker ). Instellingen lopen dan synchroon. Ik weet niet wat je onder een klein gaatje verstaat ? Maar de connector is vierkant dus moet je denken aan zo’n 5-6 cm grootte. Je kan altijd nog afdichten met bijvoorbeeld een rubberring of iets dergelijks of met een plaatje . Afkitten zou ik niet doen omdat de kabel er dan later moeilijk uit kan.

      • ruud
        29 maart, 2020 om 19:20

        Beste Henk,

        Bedankt voor de uitleg, de rede waarom ik de vraag stelde is dat ik op een ander forum een bericht zag van iemand die het erover had dat als je deze camera buiten wilde ophangen dat je dan een professionele boor moest hebben omdat je een gat ter grote van een 2 euro muntstuk moest maken. Dit leek me al een beetje gek! Als ik hem toch bedraad zou willen aansluiten dan zou ik de connector er zelf aan kunnen knijpen. Ik had nav die vorige forum post het idee dat de connector die vast zit aan de camera door de muur heen moest.
        Nog een andere vraag, is het mogelijk om de camera beelden op een centrale plaats op te slaan (bijv een netwerk share)?

        Groeten Ruud

      • Henk
        29 maart, 2020 om 22:37

        De connector kan je niet aanknijpen. Het vormt een geheel aan de draad. De beelden worden opgeslagen op een SD-kaart. Neem wel de goede , anders kans op problemen.
        Verder kan je dan de beelden die je wil bewaren eerst terugkijken en dan opslaan in programma EZVIZ STUDIO op je pc. Kan ook wel op een server of NAS. Advies vraag even na bij je leverancier.

      • Henk
        30 maart, 2020 om 9:03

        Beste Ruud,
        Indien je perse toch graag bedraad wil aansluiten dan kan je zorgen dat de connector aansluiting VOOR de muur blijft aan de zijde van de camera en dat je dan alleen de UTP-kabel van binnenuit aanvoert – eventueel via een omweg – langs deur of kozijn. Of klein(er) gat door de muur. Die kabel mag best lang zijn. Aan binnenzijde rechtstreeks in kabelmodem is dan beste optie of via een speciale adapter die je via stopcontact verbind. Je kan dan aan camerazijde misschien wat maken voor de adapterplug in te verwerken. Indien men poogt de camera buitenzijde te verwijderen staat men wel vol in beeld. Hang de camera zo hoog mogelijk om die pogingen te bemoeilijken.

      • ruud
        30 maart, 2020 om 9:38

        goedemorgen Henk,

        Allereerst wil ik je bedanken voor je tijd om mij te helpen. Zoals je de situatie in je laatste bericht beschrijft zo had ik hem in gedachte maar stel dat ik hem toch in eerste instantie dan draadloos wil proberen aan te sluiten. Dan heb ik alleen stroom nodig. maar dan moet die hele kabel vanuit de camera door de muur heen naar binnen toch? of kan ik alleen de draad van de adapter door de muur van binnen naar buiten laten lopen en de kabel van de camera in de buizing van de camera stoppen of is daar geen plek voor?

      • Henk
        30 maart, 2020 om 16:44

        Je kan de camera binnen eerst actief maken op je telefoon.
        Die moet namelijk dicht in de buurt zijn bij kabelmodem om te activeren via Wifi.
        Daarna kan je hem even vast monteren waar die moet komen . Als aan buitenzijde geen stopcontact zit moet je toch echt een gat maken in de muur want stroom heb je inderdaad nodig. Je kan in het gat bijvoorbeeld een stuk pvc-pijp doen en aan buitenkant afdichten met een rubberen flap of zo of rubberen dop. Via een voeg inboren gaat het beste. Klein beginnen is het beste . Aftekenen op de adapter-grootte inclusief stroomkabel. PVC-pijpjes zijn in verschillende diktes verkrijgbaar. Niet te klein nemen. Je weet nooit of er nog ooit een kabel bij moet.
        Alternatief is stopcontact maken aan buitenzijde . Bijvoorbeeld eentje waar tevens utp-kabel in kan. De kabel vormt een geheel met stroomkabel en utp-adapter.

      • Ruud
        30 maart, 2020 om 22:18

        Hoi Henk,
        Bedankt voor je antwoorden, het is mij duidelijk. Ik denk dat ik over ga tot aanschaf.

        Groeten Ruud

  70. erik
    25 maart, 2020 om 17:29

    Ik heb 2 webcams van EZVIZ werkend op mij iphone maar wil ze nu ook kunnen zien en bedienen op mijn MAC pc. Weet iemand daar een oplossing voor? Er staat wel een video plugin voor de mac op de site van ezviz, die heb ik volgens mij gedownload en geïnstalleerd maar ik zie nergens iets gebeuren, kan de plugin ook niet terug vinden op mijn imac.

  71. Henk
    26 maart, 2020 om 13:00

    Beste Erik,

    Ik denk ( zelfde als met 1 camera je tevens het programma EZVIZSTUDIO moet installeren op je PC.
    De plugin MAC zal nodig zijn om dat te kunnen verwerken denk ik.
    Die is voor MAC/APPLE vermoed ik.
    De instellingen op PC zijn vaak ruimer dan op je iphone.
    Eventueel even navragen bij je leverancier.

  72. erik
    26 maart, 2020 om 13:08

    Hi Henk,

    De EZVIZSTUDIO software is er alleen voor windows, die kan ik dus niet gebruiken.
    Heb EZVIZ al gemaild, ben benieuwd.

  73. erik
    26 maart, 2020 om 17:42

    Hi Henk,

    Dank je!!!!

    Ik ga me er eens op mijn gemakje verder in verdiepen. Heb nu toch de tijd.

    Nogmaals dank voor je hulp!

    Erik

  74. Theo
    18 juni, 2020 om 23:49

    Beste lezer.
    Ik bezit twee Ezviz husky air camera.
    Met app op de telefoon zijn alle mogelijkheden door mij, naar verloop van tijd wel, te vinden.
    Ik wil echter graag de camera’s op mijn NAS DS 218 aansluiten.
    Voor een camera gaat dit prima met RTSP protocol. rtsp://admin:wachtwoord@IP adres:554
    Deze is dan keurig zichtbaar via surveillance station.
    Wil ik de tweede camera koppelen (met uiteraard een ander wachtwoord en IP adres) dan lukt dit niet. Tweede camera kan niet worden gevonden
    Binnen VLC player lukt het wel om de twee camera’s te zien met RTSP met genoemde string.
    Iemand hierover een oplossing ?? Alvast dank voor de reacties.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.