Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van smart home-producten

Nest bevestigt dat er problemen zijn met de Nest Hello

Geschreven door
Geplaatst op4 september 2018, 10:40 CategorieVeiligheid en beveiliging

Gebruikers van de Nest Hello-deurbel melden al maanden dat er problemen zijn met hun bel; nu heeft Nest dat eindelijk bevestigd. Zo kan het zomaar gebeuren dat de cameradeurbel zijn verbinding verliest of dat sommige notificaties pas veel later binnenkomen.

Problemen met Nest Hello

Nest Hello-gebruikers laten van zich horen. Er zijn namelijk problemen met de videodeurbel die nu al maanden spelen. Zo kan het gebeuren dat de deurbel zijn verbinding verliest of dat de notificaties soms seconden later binnenkomen. De problemen houden al maanden aan, maar de laatste tijd neemt het aantal meldingen eigenlijk alleen maar toe. Nest heeft inmiddels bevestigd dat die problemen er zijn. Uiteraard meldt het bedrijf dat er achter de schermen hard wordt gewerkt aan een oplossing, maar helaas is niet duidelijk wanneer die komt.

Ook beloofde Nest dat alle getroffen gebruikers kunnen rekenen op een gratis Nest Aware-abonnement. Dat is een mooie oplossing — ware het niet voor het feit dat Nest inmiddels die post heeft teruggetrokken. Android Police schrijft zelfs dat de pagina uit de Google Cache verdwenen is. Maar gelukkig is er wel een screenshot van gemaakt (zie hieronder). Nest heeft verder ook niet meer direct gereageerd op het probleem, waardoor nu precies onduidelijk is wat nou het probleem veroorzaakt en hoe het probleem wordt opgelost.

Ervaar jij ook problemen met je Nest Hello? Neem dan vooral contact op met de klantenservice en laat hen deze pagina zien.

  • Delen:

Reacties

  1. G v lieshout
    02 juli, 2019 om 18:37

    Heb ook problemen met de Nest Hello WiFi valt steeds weg. Ook kan ik geen abonnement op Nest awere nemen als ik geen creditkaart heb.

    • i visser
      03 januari, 2020 om 12:27

      wij hebben ook problemen met de nest deurbel en het grote probleem is ook bij ons je kan geen abonnement afsluiten op nest awaere want wij hebben ook geen creditkaart ik vindt het allemaal zo raar dat je dat we niks kunnen

      • Harrie
        21 april, 2020 om 15:44

        Heb ook problemen met de google nest hallo deed helemaal niets meer alles opnieuw laten doormeten maar dat was allemaal goed toen een reset van de bel gedaan app verwijderd en alles weer opnieuw ingesteld nu doet alles het weer prima ben benieuwd

  2. R. Engbers
    04 januari, 2020 om 13:37

    Wij hebben ook problemen met onze Nest video deurbel. Plotseling kan hij geen verbinding meer maken met ons Wifi netwerk

  3. Michael Schut
    24 januari, 2020 om 0:07

    Ik heb een nest aware abonnement genomen maar nadat de stroom een keer uitviel…. geen nest aware abonnement meer en ook niet meer toe te voegen

    • W. van Dijk
      30 januari, 2020 om 22:45

      Ook ik heb problemen nadat de stoom een keer is uitgevallen. Ik krijg geen verbinding meer met WiFi. Na opnieuw opstarten van de deurbel ook geen wifi verbinding.
      Heb uiteindelijk de hello terug gezet naar de fabrieksinstellingen en de hello uit de app verwijderd. Alleen is het probleem nu nog groter geworden en kan ik de hello niet meer toevoegen in de app omdat de hello niet meer opnieuw wil aanmelden. Er is ook nergens maar iets te vinden over dit probleem.
      Ik zit dus nu met een dure video deurbel zonder video en is nu alleen nog te gebruiken als een “normale” deurbel.
      Als ik deze problemen van te voren had geweten had ik deze dure deurbel nooit aangeschaft.

      • Andre
        08 april, 2020 om 18:39

        Al een oplossing gevonden? Ik heb nu hetzelfde

      • W. van Dijk
        08 april, 2020 om 22:29

        De problemen die in in mijn vorig bericht ondervond met mijn Nest Hello deurbel zijn er nog steeds. Nog steeds kan ik niks met mijn hello. Nog steeds geen aanmelding mogelijk en geen WiFi verbinding. Zelfs niet na terugzetten fabrieksinstellingen. De nest hello kan ik dus alleen maar gebruiken als een normale deurbel. Wel een hele dure dus.

    • Bergsma
      13 februari, 2020 om 17:43

      Bij mij bijna nooit een melding op de telefoon

  4. WalTig
    17 mei, 2020 om 15:58

    Na teleurstellende ervaringen met een drietal draadloze bellen (niet door het hele huis te horen, vaak batterijen vervangen, regelmatig een bel die niet overging en soms zelfs bellen die spontaan actief werden) ben ik overgestapt op de stevig geprijsde Nest Hello. Maar wat een verademing.

    Dit is – net als de andere Google producten – gewoon weer een top-product. Supersnel te installeren wanneer je 2 draadjes vast kunt schroeven. Een installatieservice voor deze bel is echt overbodig.

    Denk wel even na over de plaatsing van de bel. Schroef je hem “zo” tegen het kozijn of tegen de muur, dan kan iemand hem ook “zo” weer meenemen. Wellicht staat die iemand dan nog op het laatst opgenomen beeld, maar de vraag is of je daar veel aan hebt. Ik denk (hoop) niet dat de dief een bekende zal zijn en oom agent zal niet veel tijd steken in een gestolen bel. Er zijn beugeltjes verkrijgbaar waardoor de dief eerst 4 schroeven los zal moeten draaien, maar die beugels zijn super-lelijk. Mijn idee is om een opening te zagen/frezen in het houten paneel waar de bel normaal gesproken “op” zou komen, en waar de bel nu “in” gaat passen. Op die manier is hij beschermd tegen diefstal. Een beetje meer werk, maar het oogt nog altijd netjes en diefstal is dan gewoon onmogelijk.

    We hebben in huis 5 Google Nest Mini speakers. Ideaal, omdat Nest Hello nu over alle speakers aankondigt dat er iemand voor de deur staat. Dus ook op zolder hoor je de bel en ook in de badkamer terwijl de kraan loopt. We hebben slechte ervaringen met eerdere (goedkope meuk) draadloze bellen. SIgnalen gingen verloren, batterijen waren op, bellen gingen spontaan af. De Nest Hello werkt gewoon perfect. Stabiele WiFi, nooit onbetrouwbare acties.

    Het beeldkwaliteit is goed. Een beetje visoog effect, omdat het gebied dat getoond wordt écht heel erg groot is. Maar dat is verder geen probleem. Voor volle functionaliteit (30 dagen historie en gezichtsherkenning) heb je een abonnement nodig. Voor mij geen probleem, maar wie dat niet wil moet het doen met 3 uur historie en “gewoon” de functie van de deurbel (inclusief de mogelijkheid van communiceren via de telefoon app).

    Voor mij is het gewoon al de beste bel qua design, stabiliteit (WiFi) en bereik (via die Google Nest Mini speakers in huis). Alle andere functies zijn mooi meegenomen.

  5. Marco
    13 juli, 2020 om 10:55

    December 20219 ontvagen en werkte prima, maar Wij hebben een week geleden KPN internet gekregen, vanaf dat moment stond het beeld van de deurbel in een vreemde hoek, waar ik het niet uit kreeg.
    Raar was wel, dat deze wel beeld goed liet zien in de foto’s maar live kreeg ik het niet uit de hoek.
    Opnieuw opgestart geen resultaat en toe begon de ellende pas echt.
    Deurbel terug gezet naar fabrieks instellingen en nu kan deze helemaal geen verbinding meer maken met het Wifi netwerk.
    Foutcode NC021, ga dichter bij staan of zorg dat de deurbel stroom heeft.
    Stroom heeft ie nog steeds, en kan moeilijk in de deurbel gaan zitten.

    Heb de deurbel nu verwijdert en ga deze opnieuw toevoegen, maar ben bang dat dit het zelfde resultaat gaat geven ( geen verbinding met wifi )

    Als deze poging niet lukt, stuur ik de deurbel terug naar Bol.com. Want dan is het probleem niet op te lossen voor iemand als ik.