KLM lanceert vier spraakgestuurde diensten op Google Home

24 oktober 2018 1 Minuut 0 Reacties
GoogleHomeAssistent

Vanaf woensdag biedt KLM vier Nederlandstalige spraakgestuurde diensten aan via de slimme speaker Google Home. Samen met de Nederlandssprekende Google Assistent kan de luchtvaartmaatschappij mensen helpen bij het plannen en voorbereiden van een reis.

KLM kan helpen via Google Home

KLM heeft vier spraakgestuurde diensten gelanceerd voor Google Home en de Nederlandssprekende Google Assistent. Twee van deze diensten zijn volledig nieuw en vormen een aanvulling op de twee al bestaande stemdiensten, die allemaal zijn ontwikkeld op basis van kunstmatige intelligentie en KLM-technologie. De uitrol van de services start vanaf vandaag, waardoor alle stemdiensten komende maand beschikbaar zijn voor eigenaars van Google Home (die vanaf vandaag dus in de Nederlandse winkel ligt).

De eerste nieuwe service helpt je bij het vinden van een reisbestemming op basis van de vluchtduur, budget, reisdatum en reisthema. Na een kort dialoog biedt klanten drie bestemmingen aan, op basis van de informatie die je zojuist gegeven hebt. Via een link op een mobiele telefoon ontvangt de klant direct de actuele ticketprijzen. Met de tweede nieuwe dienst laat de luchtvaartmaatschappij de klant weten hoe lang voor vertrek op Schiphol aanwezig te zijn en kan die rekening houden met het ov of de auto in de reis naar het vliegveld.

De twee bestaande KLM-stemdiensten die nu ook beschikbaar komen op de Google Home, helpen de klant bij het zoeken en boeken van vluchten en geeft persoonlijk advies over mee te nemen bagage op basis van de bestemming, de duur van de reis en de weersvoorspelling ter plaatse.

Reacties (0)