LG’s proactieve intelligentie helpt problemen met apparaten voorkomen

29 augustus 2019 1 Minuut 0 Reacties
lg

LG heeft kunstmatige intelligentie ontwikkeld die op proactieve basis problemen met huishoudelijke apparaten kan voorkomen. Het Zuid-Koreaanse bedrijf heeft laten weten dat dit eerst in Europa wordt uitgerold, voordat die naar Noord-Amerika en Azië zal komen.

LG ontwikkelt proactieve intelligentie

Tijdens de CES begin dit jaar kondigde LG de Proactive Customer Care aan. Deze kunstmatige intelligentie zal dit jaar eerst in Europa uitgerold worden en later in Noord-Amerika en Azië beschikbaar zijn. Vooralsnog is het niet precies duidelijk hoe de nieuwe dienst precies werkt. Aanvankelijk zullen verschillende huishoudelijke apparaten er gebruik van maken, zoals wasmachines en koelkasten. Gebruikers krijgen tips over de manier waarop ze hun apparaten kunnen gebruiken, zodat problemen voorkomen kunnen worden.

Bovendien gaat de kunstmatige intelligentie nog een stapje verder door gebruikers te waarschuwen over potentiële problemen, zodat ze minder vaak zouden voorkomen. Zo kan de vriezer in een koelkastcombinatie een notificatie versturen wanneer er een temperatuurverschil is van meer dan drie graden. Het is nog maar de vraag hoe handig de hulp is, want dat is natuurlijk afhankelijk van het gebruik én het apparaat. Ook is het nog niet duidelijk wat dit voor de privacy van gebruikers zal doen, aangezien dergelijke apparaten veel data generen.

Reacties (0)