Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van smart home-producten

LSC Smart Connect van de Action koppelen met Google Home

Geschreven door
Geplaatst op25 oktober 2019, 11:31 CategorieTips en advies

Winkelketen Action is sinds kort ook actief op de smarthomemarkt. Het bedrijf heeft gelijk vijftien verschillende producten in de winkels gelegd voor een betaalbare prijs. Deze maken gebruik van het Tuya-platform en kun je gewoon via wifi gemakkelijk instellen. Het goede nieuws is dat je de smarthome-producten van LSC Smart Connect ook kunt koppelen aan Google Home. Vervolgens kun je de slimme lampen en de slimme stekker van de Action ook via de Google Home-app en met je stem bedienen. Hoe je dat moet doen? Dat vertellen we je in dit artikel.

LSC Smart Connect-app downloaden en een account aanmaken

Voordat je de LSC Smart Connect-lampen of de slimme stekker aan Google Home kunt toevoegen zul je ze eerst moeten installeren. Zoals wel vaker bij smarthome-producten laat de meegeleverde handleiding te wensen over, dus helpen we je eerst met de installatie. Laten we beginnen met het downloaden van de LSC Smart Connect-app. Eenmaal geïnstalleerd open je de app en maak je een account aan door je e-mailadres en een wachtwoord in te vullen. Vervolgens krijg je via e-mail een verificatiecode die je in de app moet invullen. Nu is de app klaar voor gebruik.

LSC Smart Connect-lampen installeren

In het beginscherm van de app klik je rechtsboven in het scherm op het plusje. Vervolgens kun je aangeven wat je wilt installeren via de drie categorieën Smart Lighting, Smart Switches en Smart Sensors. Kies voor Smart Lighting, maar wacht nog even met verder klikken. Plaats vervolgens fysiek de lamp in een armatuur naar keuze en zet het lichtknopje op aan. Druk nu in de app op de juiste lamp, je lamp zal gaan knipperen, druk op bevestigen, vul je wifi-wachtwoord in en vervolgens nog een keer op bevestigen. Dat is alles. Je lamp is nu toegevoegd aan de LSC Smart Connect-app en je kunt deze nu aan- en uitzetten, de temperatuur en helderheid aanpassen of de kleur wijzigen. Knippert de lamp niet als je deze wilt toevoegen? Zet de lamp een paar keer snel uit en aan, daarna zal de lamp sowieso gaan knipperen. Na het instellen van een lamp kun je onderaan via de categorie ‘Smart’ zelf automatiseringsregels instellen. Dit werkt volgens het ‘als dit, als dat-principe’ en is vergelijkbaar met IFTTT.

LSC Smart Connect Smart Plug installeren

Voordat we met Google Home aan de slag gaan pakken we ook nog even de Smart Plug mee. Hiervoor open je de opnieuw de app en klik je rechtsboven wederom op het plusje. Kies vervolgens voor Smart Switches en dan voor Smart Plug EU Standard. Druk de Smart Plug fysiek in het stopcontact. Deze slimme stekker heeft één grote knop. Druk deze vervolgens vijf seconden in en het lampje op de Smart Plug zal knipperen. Druk op bevestigen, vul opnieuw het wifi-wachtwoord in en vervolgens weer op bevestigen. De Smart Plug wordt nu gezocht en geïnstalleerd. Dat is alles. Je kunt nu het stopcontact met deze slimme stekker op afstand via de app bedienen. Ook bij de Smart Plug kun je automatiseringsregels instellen voor bijvoorbeeld activatie bij zonsopkomst/zonsondergang. Ook kun je tijdschema’s instellen.

LSC Smart Connect koppelen aan Google Home

Nu we de slimme verlichting en de slimme stekker van de Action hebben geïnstalleerd is het tijd om deze te koppelen aan Google Home. Zo kun je deze producten via de Google Home-app of via je stem bedienen.

Open de Google Home-app en klik bovenaan bij de opties op Toevoegen > Apparaat Instellen > Heb je al iets ingesteld?.  In dit scherm kun je accounts beheren en nieuwe toevoegen. Wanneer je nu in de gigantische lijst gaat zoeken op LSC Smart Connect, dan kom je bedrogen uit. De app staat hier namelijk niet tussen. De LSC Smart Connect-app is echter gewoon een rebrand van de normale Tuya-app. Je kunt dus hier gewoon kiezen voor Tuya Smart of voor Smart Life. Vul je e-mailadres en wachtwoord van de LSC Smart Connect-app in en geef Google toestemming om deze te koppelen aan de Google Home-app. Wil je weten hoe dit precies zit met Tuya en LSC Smart Connect? Lees dan hieronder verder bij ‘Over LSC Smart Connect’.

Eenmaal ingesteld keer je weer terug naar de beginpagina van de Google Home-app en je zult onderaan de toegevoegde slimme lampen en de slimme stekker van LSC Smart Connect vinden. Wijs ze indien gewenst aan een huis of ruimte toe. Hiervoor klik je op het product dat je hebt toegevoegd en vervolgens onderaan op ‘Toevoegen aan een ruimte” > Selecteer je huis > Volgende > Apparaat verplaatsen en vervolgens op één van je gecreëerde ruimtes. Kik voor de laatste keer op volgende en je bent klaar met het toewijzen van een huis en kamer. Je kunt de slimme lampen en de slimme stekker van de Action nu gewoon bedienen vanuit de Google Home-app of met je stem via de Google Home-speakers of de Google Assistant op je smartphone.

Over LSC Smart Connect

LSC Smart Connect werkt via het Tuya-platform. Tuya is een grote speler op de IoT-markt, maar wellicht in Nederland nog niet zo bekend. Het is een Amerikaans-Chinees bedrijf dat is opgericht door ex-medewerkers van Alibaba. Toch is Tuya hard op weg om één van de grootste spelers op de markt te worden. Ook bepaalde producten van merken als WOOX, TCL, Energizer en Archos werken met het Tuya-platform. Voor een relatief klein bedrag kan een fabrikant een licentie kopen en een eigen branded-app laten maken bij Tuya. Tuya levert vervolgens de software en de achterliggende cloud.

Dat is wat Electro Cirkel Retail BV gedaan heeft met de producten van LSC Smart Connect die nu dus bij de Action in de winkels liggen. Dit bedrijf ken je bijvoorbeeld ook van het merk Calex, De Calex-lampen vind je in vrijwel iedere bouwmarkt of woonwinkel in Nederland. De meeste producten die Tuya-enabled zijn werken via wifi, dat geldt ook voor de smarthome-producten van LSC Smart Connect. Tuya ondersteunt echter ook Zigbee, Bluetooth en GPRS. In het geval van deze smarthome-producten van de Action heb je dus geen hub nodig. Je kunt ze rechtstreeks aan je eigen wifi-netwerk hangen. Via de Google Play Store of de App Store kun je de LSC Smart Connect-app downloaden en vervolgens de producten installeren. Aangezien dit in feite gewoon een White Label-app is, hoef je deze app helemaal niet te downloaden. Je kunt ook de Tuya-app of Smart Life-app gebruiken. Het achterliggende systeem is precies hetzelfde. En één van deze apps moet je dus kiezen als je deze producten wilt verbinden koppelen binnen de Google Home-app.

  • Delen:

Reacties

  1. W vd Bosch
    25 oktober, 2019 om 20:43

    Bijzonder mooie producten
    Maar een uitgebreidere gebruiksaanwijzing zou mooi zijn bv bij de deursensor
    En bij de laagste stand van de dimmer brand de lamp Nog erg fel

    • Helen
      14 november, 2019 om 10:43

      En wat moet je doen als je de melding krijgt dat het product alleen op 2,4GHz-netwerken werkt ?

      • Kees
        16 november, 2019 om 23:26

        Dit probleem had ik ook. Mijn oplossing was het tijdelijk uitzetten van de 5ghz band van mijn router. Ik heb nu 2.4 en 5ghz gewoon weer aan staan en kan nu ineens wel apparaten toevoegen terwijl ook 5ghz aan staat.

      • Stephanie
        19 november, 2019 om 11:15

        Erg jammer, heb hetzelfde probleem met 2.4 GHz. Contact opgenomen met KPN, maar het is helaas niet mogelijk om het netwerk te splitsen, dus ik kan de lamp niet gebruiken. Iemand eventueel nog andere mogelijkheid hier?

      • Mathijs Strik
        19 november, 2019 om 11:27

        Een oudere telefoon gebruiken. Eentje die alleen nog 2. 4 ghz ondersteund moet werken.

      • Vishnoe
        21 november, 2019 om 12:45

        Ik vond de installatie vrij simpel, als je naar je router instellingen gaat ( je IP adress in je webbrowser typen. Het wachtwoord is meestal, admin of 1234, soms kan je ook inloggen zonder wachtwoord) kan je een naam en nieuw wachtwoord geven aan je 2.4 ghz netwerk en aan je 5ghz netwerk. bijv. thuiswifi2.4 en thuiswifi5.
        als je dit hebt gedaan moet je wel met al je apparaten inloggen op het nieuwe netwerk(dus ook laptops, telefoon, etc.) nu kan je heel makkelijk in de LSC app de apparaten vinden(zorg er voor dat je telefoon op de 2.4ghz wifi zit)
        Zo dra alles is geïnstalleerd kan je je telefoon weer op de 5ghz wifi zetten en zelfs met mobile data de app controleren.

        De app onthoud ook het wachtwoord van de 2.4ghz dus als je een nieuwe apparaat moet toevoegen is het gewoon een kwestie van even op je telefoon van wifi wisselen en op next drukken.

        Ben zelf begonnen met 1 RGB lamp om hem te testen (eerste smartbulb ooit) en heb nu 4 lampen en een smartplug van LSC en het werkt voor mij helemaal prima. Gebruik nu ook de app IFTTT voor wat extra functionaliteit.

      • John
        28 november, 2019 om 23:52

        Heb mijn modem gereset en dan moet je meteen als hij netwerk heeft de lamp instaleren
        Als hij dan weer op 5ghz springt blijft de lamp gewoon werken

      • Erik
        03 december, 2019 om 8:47

        Vaak gebruiken smart apps het 2.4ghz wifi omdat dit verder reikt dan een 5ghz signaal. Oudere modems zenden deze 2 varianten onder een aparte SSID (=naam) waardoor je specifiek gebruik kunt maken van het 2.4ghz gedeelte om smart dingen te kunnen installeren.
        Moderne modems zoals bv die witte van Ziggo of KPN zenden het 2.4ghz en het 5ghz signaal uit onder dezelfde SSID waardoor bepaalde smart apps melden dat ze niet onder 5ghz werken.
        De enige echte oplossing is om in dat geval een goedkope wifi extendertje te kopen (model stopcontact plug, pakweg 3 tientjes) die of alleen onder 2.4ghz werkt of nog wel aparte SSID’s heeft voor 2.4ghz en 5ghz. Deze koppel je dan aan je huidige wifi netwerk en via dit extendertje kun je dan wel de smart apps gebruiken die 2.4ghz vereisen zoals LSC van Action. Even inloggen op het 2.4ghz wifi netwerk van je extendertje, zaken instellen of apparaten toevoegen, en daarna weer inloggen op je gewone wifi netwerk. Je kunt namelijk wel alles bedienen vanuit je 5ghz wifi netwerk.
        TiP! Zet in je smartphone of tablet het automatisch inloggen op het extendertje uit zodat je daar nooit automatisch op wordt ingelogd als je je huis binnenstapt maar automatisch inlogt op je snelle wifi van je grote modem. Succes!

      • Mennomen
        20 december, 2019 om 20:05

        Hoe zet ik het systeem aan en weer uit, ik kan het niet vinden in de app.

      • Peter
        23 december, 2019 om 11:11

        Bij alle (wifi thuis) netwerken zijn nog 2,4 Ghz dus gewoon aanmelden met wachtwoord zou ik zeggen. De nieuwe Wifi is 5 Ghz maar de meeste routers staan ze beiden aan.
        Anders moet je het in je router om hem aan te zetten.Je kan ook de App. wifi analyzer op je smartphone installeren die laat je precies zien wat voor wifi je thuis hebt aan staan

      • Harro
        26 december, 2019 om 20:50

        Ik heb een vraag hoe kan ik de deurcontact koppelen aan de power plug als de deur op gaat de power plug aan gaat kan iemand mij dit in stappen mailen .
        Met vriendelijke groet
        Harro kip

      • A
        11 januari, 2020 om 18:39

        U kan dan een gasten netwerk aanmaken in uw router die alleen op 2.4g zendt.
        en daar alle smart home producten aan linken.
        Zo houd u het ook gescheiden van uw eigen netwerk.

    • Anoniem
      01 april, 2020 om 23:20

      De lamp heeft een week gewerkt en toen kreeg ik de melding device not connected en na resetten van de lamp bleef de lamp fel branden in plaats van de knipperen en nog steeds de melding not connected

      • Ton sijmons
        24 september, 2020 om 5:37

        Ik krijg als ik een andere kleur wil instellen alles in het chinees hore kan ik dat veranderen

    • Wouters
      07 oktober, 2020 om 14:06

      ik heb 2 slimme stekers. Bij 1 bllijft blauwe lampje branden, bij de andere niet.bijde staan niet aan. ( staan op tijd)

  2. PJ
    25 oktober, 2019 om 22:07

    En alles gaat via China…
    Dus als China even zegt “deur dicht” werkt niets meer in huis van LSC.

    • Ricardo
      28 oktober, 2019 om 0:38

      Dat is niet waar. Product is opzichzelf, vandaar dat je het product met meerdere apps kan aansturen. Als 1 app uit de lucht gaat kan de andere hem overnemen.

      • Mathijs Strik
        28 oktober, 2019 om 13:40

        Dat is niet waar ze maken gebruik van het tuya netwerk. Dit houd in dat ze via china gaan. Ik heb hier 3 lampen van dit maakt mij niet uit als China zegt deur dicht.

      • Andre
        01 december, 2019 om 17:06

        Ik kan doen wat ik wil alles goed ingesteld en mijn lamp blijft branden. Ook als het lampje van de stekker uitgaat.
        Wie heeft de oplossing.

      • Mirco
        26 januari, 2020 om 10:06

        Ik heb gisteren de stroom eraf gehad, nu doet mijn lamp het niet meer. Heb de lamp gereset, wifi staat op 2.4 ghz maar ik krijg hem niet koppelen. De lamp blijft snel knipperen.
        Wie kan mij helpen?

    • mathijs strik
      19 november, 2019 om 16:03

      als je hier erg mee zit kun je ze uit de cloud halen met tuya- convert. maar dat werken ze ook niet meer in de app en met voice assistenten.
      je zou er naar kunnen kijken. techniesche kennis 3 van de 5 sterren.

      • F. Jager
        12 december, 2019 om 15:15

        De app werkt prima, maar sinds ong. 1,5 week werkt de optie zonsondergang/zonsopkomst niet meer.

      • Bennie
        10 juni, 2020 om 17:19

        Hoe connect ik mijn smart movement sensor met Google home

      • fred
        07 oktober, 2020 om 17:43

        hoe kan ik lampen lsc uit de cloud halen ?
        op de app heb ik ze verwijderd maar opnieuw instaleren lukt niet meer
        als ik de lampen reset gaan ze snel knipperen dan met + op nieuw proberen toe te voegen dan gaan ze wel fel branden maar gaat niet door met instaleren en aanmelden in de clouds.
        installatie naar 100% dan fout melding

    • Remko
      15 december, 2019 om 15:14

      Hoe krijg ik een slimme lamp op mijn afstandsbediening heb álles geprobeerd maar lukt niet gaarne reacties

  3. Mathijs strik
    26 oktober, 2019 om 14:44

    Ik vind het raar dat ik.hier niets lees over 2.5 ghz geouwehoer. Ben dr een tijdje mee bezig geweest om een apparaat te vinden wat dat nog alleen ondersteunde.

    • Ricardo
      28 oktober, 2019 om 0:41

      De nieuwe routers ondersteunen dit toch ook nog? Alleen dien je een 2e verbinding aan te maken op 2,4ghz.

      • Mathijs Strik
        28 oktober, 2019 om 10:12

        Dat mn router t ondersteund was ook niet het probleem. Het probleem was een apparaat vinden wat niet automatisch mijn 5 ghz Pakte. Weet het eerste wereld probleem.

  4. Henk
    28 oktober, 2019 om 16:03

    Heb het LSC systeem ook gekocht, en de componenten functioneren wat mij aangaat uitstekend.
    Echter ik vind het wanneer ik thuis kom niet handig om de verlichting aan te moeten doen met mijn smartphone en ben dus van plan om ook de LSC-remote (afstandsbediening ) te kopen.
    Nu zie ik dat deze jammer genoeg maar 1 partij tegelijk kan inschakelen voor zover ik het begrijp, dus alle lampen en schakelaars tegelijk die je gekoppeld hebt aan deze remote.
    Is daar voor zover bekend ook een andere oplossing voor ( behalve Google home of zo ), dus een multi-afstandsbediening ?

    • Mathijs Strik
      28 oktober, 2019 om 16:08

      Beste henk. Ik heb de lampen opgenomen in mijn home assistant setup(dan kun je alles mee voorelkaar krijgen) is wel hele stap. Misschien is een bewegings melder wat. En je kunt aan zetten natuurlijk nog gewoon met het licht knopje doen.

  5. Mat
    28 oktober, 2019 om 16:11

    Ik heb zojuist de LSC lam gecombineerd met mijn Google dat is heel goed gelukt de aanwezigen die ik hier heb gelezen. Mijn vraag is nu kan ik de LSC beweging’s melder koppelen met deze LCLSC lam. Het is mij niet duidelijk hoe ik dat moet doen, de gebruikers aan wijzen geeft hier op geen antwoord. Kan iemand mij helpen?. Bij voorbaat veel dank, maakt

    • S.noordman
      01 november, 2019 om 7:49

      Dit kan door een automatisering in de LSC of Tuya app!

      • Han
        25 december, 2019 om 14:41

        ik heb een lsc deurschakelaar en een sirene, maar kan geen automatisering starten voor deze apparaten, ook zie ik de sirene niet in google home, de deurschakelaar wel

      • Jurgen
        29 december, 2019 om 22:17

        Han, hoe heb je de deurschakelaar zichtbaar gekregen in de google home app?

    • Olaf Thenu
      07 juni, 2020 om 22:59

      Heb om nu een spaarlamp gekocht. Mijn modem nagekeken. Ik doe de netwerk test. Eerst is alles groen, ik herhaal de test en ineens is alles connectie weg, omdat ik een slecht netwerk heb. Mijn 2,4 GHz en 5Ghz zijn apart en hebben allebei een andere naam. Ik ben rechtstreeks op het netwerk van de modem. Toch wil de lamp niet werken.

      Uiteindelijk mijn computer gestart, ingelogd op de systemen van Ziggo. De echte systemen van Ziggo. Ik werk voor deze provider. Modem teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld. Nog werkt het niet.

      Als ik weer bij de Action iets koop, hou ik het wel bij de schoonmaak artikelen en electronica haal ik dan liever bij een echte electronica zaak.

  6. Andre spijkerman
    05 november, 2019 om 13:55

    Wat is het stemcommando om de kleur van de lamp,te veranderen
    Bedankt

    • Arturius
      21 november, 2019 om 19:35

      Heb de lampen en schakelaars al tijd terug aangeschaft. En heb nu sinds kort de Home-mini.
      Het koste even wat tijd om in te stellen dat iedereen in huis ook met voicematch de apparaten kon bedienen. Maar alles werkt nu perfect.
      En over 2.4g. Bij de meeste modems kun je in het menu twee accespunten aanmaken. 1 voor 5g en 1 voor 2.4 g. In je telefoon verbind je dan met de 2.4g. Nadat je de lampen en schakelaars hebt ingesteld kan je telefoon weer verbonden worden met de 5g.

  7. Henk
    06 november, 2019 om 18:17

    Toch nog een vraag over dit LSC-systeem.
    Ik zie geen optie in de app om dat stopcontactje/ plug te kunnen groeperen met de lampen.
    Kan dat via de LSC app eigenlijk wel, of zit ik gewoon naar een niet bestaande mogelijkheid te zoeken ?

    Alvast weer bedankt voor de mogelijke oplossingen of antwoorden.

    • Henk
      07 november, 2019 om 19:52

      Update. Ik heb het al gevonden.
      Je kunt na eigen inzicht bijvoorbeeld alle lampen groeperen, en die groep onderbrengen in een Scene.
      Die scene verschijnt dan als knop op je Family startscherm.

      Let er wel op dat je bij het maken van een Scene telkens stap voor stap werkt en telkens op Volgende drukt.
      Wanneer je klaar bent druk je op BEVESTIGEN.

      Je kunt ook alle lampen aansluiten op de Afstandsbediening, en dan volgens eigen inzicht, alle lampen of een paar.
      Doe dit 1 voor 1, dat werkte bij mij het beste.
      Je moet wel de lamp echt fysiek aan en uit doen om hem 20 seconden in te stellen voor verbinden met de afstandsbediening.
      Dus echt Aan, Uit en Aan via de schakelaar, of indien er geen schakelaar is: de lamp even los en vast te draaien in de fitting zodat hij uit-aan-uit-aan gaat.
      Daarna heb je dus 20 seconden om hem te koppelen met de afstandsbediening.
      Druk op de ON-toets totdat dr lamp of het blauwe lichtje op dr afstandsbediening gaat knipperen, laat dan de knop los.
      Doe dit lamp voor lamp.

    • Wilma
      16 november, 2019 om 21:33

      Vandaag 1 stopcontact gekocht om te proberen. Maandag gelijk weer naar de action voor alle lampen een stopcontact halen. Simpel aan te melden en werkt uitstekend!

  8. Mat
    09 november, 2019 om 18:04

    Mijn vraag is om de LSC bewegingsmelder te koppelen aan een LSC smart led lamp.
    Het probleem is dat ik visueel gehandicapt ben en werk met spraak. De LSC smart app werkt niet goed met de voiceover op mijn iPhone. Kan iemand mij hier mee helpen en mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen.
    De installatie van de lamp en de bewegingsmelder is wel gelukt en ook de lamp is gekoppeld aan googlehome dus dat is ookgelukt.

    Bij voorbaat dank,

    Mat Smit

  9. franky
    11 november, 2019 om 17:11

    Moet ik na stroomonderbreking alles vanaf nul weer installeren of is er een snellere oplossing ?

    • kristel
      13 november, 2019 om 19:35

      nou precies! zit hier nu voor de tweede dag op rij met knipperende lampen. lijkt hier wel een spookhuis…

    • hans
      15 november, 2019 om 14:40

      Dat ziet er wel naar uit, ik heb een aantal tests gedaan met een lamp. Als je de stroom uitzet, moet je na het aanzetten de routines op aan zetten. Lastig als je in mijn geval een buiten lamp op vastgesteld tijden aan/uit wil laten gaan. Maar toen ik mijn telefoon helemaal uitgezet had werkt de lamp niet (meer) Ik vind het te lastig om alles te checken. De lamp gaat terug naar action. En ik wacht tot er een leuke aanbieding van een ander merk komt. Gr. Hans

    • Arturius
      21 november, 2019 om 19:39

      Wanneer 1 keer de stroom onderbroken word is dat geen probleem. Doen we hier vaker met de slimme nachtlampjes in de slaapkamer door ze uit te doen met de schakelaar.
      Maar wanneer je ze 3x achter elkaar aan- en uit schakelt dan is de lamp wel gereset en gaat knipperen.

  10. petra
    12 november, 2019 om 12:50

    Ik krijg de lamp niet gekoppeld aan de app. Moet er een lichtknop tussen zitten? De betreffende lamp gaat aan en uit met stekker er in en er uit…
    Waar kan ik vinden of netwerk geschikt is..? 2,4 GHz-WLAN????

    • Mathijs Strik
      12 november, 2019 om 13:06

      Alle wifi is geschikt voor 2,4ghz. Hoe ik het voorelkaar heb gekregen is door mijn 5 ghz anders te noemen. Dan springt hij automatisch op 2,4ghz.

    • Henk
      13 november, 2019 om 23:49

      Bij lampen zonder lichtschakelaar moet je de ledlamp gewoon 3 keer aan en uit doen door de lamp telkens even los en vast te draaien in de fitting met een seconde of 3 er tussen.
      Dan gaat de lamp snel knipperen.
      In de app geef je aan dat je een lamp wilt toevoegen, kies het type lamp die je wilt toevoegen in bet daarop volgende venster en klik op volgende. Nu wordt dan gevraagd of de lamp inderdaad vlug knippert, bevestig dit….
      Hierna wordt de lamp verbonden.
      Doe lamp voor lamp, en laat alle andere lampen even uit gedurendd dit proces voor alle zekerheid.
      Mocht het niet lukken probeer het met een verplaatsbare lamp, een schemerlamp of zoiets, ook eens op een andere locatie in de woning.
      Ik heb in mijn buis 1 hoek waarin ik de lamp gewoon niet verbonden kreeg hoe vaak ik het ook probeerdd, enin een andere kant van de kamer lukte het direkt. ( dus geen vodde sifi dekking).

      • Henk
        13 november, 2019 om 23:52

        Laatste zin moet zijn: geen goede WiFi dekking…

      • Johan
        16 november, 2019 om 18:15

        HENK, bedankt voor je instructie voor het koppelen van de lampen aan de afstandsbediening, maar ik heb afgelopen week 10 lampen aangesloten op de app en dat werkt prima. Bij het koppelen aan de AB gaan er 8 mee en 2 weigeren tot 3/4 keer toe.
        Heb je daar ook ervaring mee? Het waren niet de laatste 2 dus ik geloof dat er geen maximum te koppelen lampen aan die AB zit. Graag je reactie, met groet, Johan

  11. Johan
    17 november, 2019 om 0:24

    Henk en anderen, niet meer nodig om een reactie te geven want als je de lamp ‘verwijdert’ en weer in de app opneemt, eventueel na een’update’ dan koppelt de lamp wel met de AB. PRIMA SYSTEEM, hopen dat China in de lucht blijft.

  12. Johan
    18 november, 2019 om 14:16

    Ik heb onlangs een wifi lamp erbij gekocht. Deze via de LCS App geinstalleerd. Ging helemaal goed. Daarvoor ook al 2 smartplugs, een wifi lamp geinstalleerd.

    Echter de laatste lamp wordt niet zichtbaar gemaakt in Google Home. De anderen wel. Hoe kan dit?

    • Arturius
      21 november, 2019 om 21:19

      Je hebt waarschijnlijk meer dan 1 kamer aangemaakt.
      Je nieuwe lamp staat dan in een andere ruimte. Je kunt hem in Home dan verplaatsen naar de ruimte waar de andere lampen staan.

    • Danny
      03 december, 2019 om 17:55

      Hoi Johan,
      ik heb excact hetzelfde, reeds 7 lampen en 2 pluggen(stopcontacten) gekoppeld en deze werken prima met Google Home. Gisteren nog een lamp gekocht en deze wordt niet zichtbaar in Google Home. Staat ook niet in een andere ruimte. In de LSC smart app werkt de lamp prima. ik heb de lamp ook al 2x verwijderd, terug gezet naar fabrieks instellingen en een andere naam gegeven, tot op heden is het mij niet gelukt. Heb jij de oplossing al gevonden?

      Hoor graag, alvast bedankt!

      • Gerald
        14 december, 2019 om 13:20

        Geef de volgende opdracht in google assistent: Synchroniseer apparaten

  13. Anja
    19 november, 2019 om 10:35

    Ik heb een lsc lamp geplaatst en met de app goed kunnen koppelen. Nou heb ik hem in google home gezet en hij geeft aan dat hij gekoppeld is. Maar telkens als ik google home via spraak de commando geef om de lamp aan of uit te zetten, zegt ze dat hij niet gekoppeld is en ik dat moet doen in de google home app. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb het via Tuya als Smart Life geprobeerd. Handmatig in de goigle home app werkt hij trouwens prima. Gaat dus puur om de spraak besturing. Alsvast heel erg bedankt!

    • Sarah
      21 december, 2019 om 10:24

      Ik heb het zelfde probleem.

      • Benny
        04 januari, 2020 om 22:25

        Ik heb ook hetzelfde probleem, ik trek inmiddels alle haren uit mijn hoofd! Ik heb de Tuya app, smart life, en LSC app geprobeerd en bij allemaal zegt google succesvol gekoppeld, maar hij laat de lamp maar niet zien! Wat doe ik verkeerd?? In de app werkt de lamp prima

  14. Richard & Sandra
    20 november, 2019 om 22:27

    Wij hebben grote spijt dat we 3 led lampen hebben aangeschaft, voor het plafond
    alles gaat 1 voor 1 en langzaam (SMOOTH) overschakelen (SFEER LED) zit er niet bij
    de app heeft wel 30 opties maar die optie is er niet,

    De app is te uitgebreid en totaal gebruiks onvriendelijk.
    verwijdert U de app? dan staan alle lampen gewoon nog ingesteld op profiel.

    Een simpele scene zit er niet bij, wie maakt het nu een ene zak uit wat voor weer het is?
    en wanneer de zon schijnt en welke temperatuur?

    Hij moet gewoon ingesteld kunnen worden op kleur en wit.
    meer kleuren instellen dan 6 is onmogelijk blijkbaar.

    • Arturius
      21 november, 2019 om 19:57

      Ik heb een tuinlamp op de slimme schakelaar aangesloten en heb een scene aangemaakt waarbij ’s avonds de lamp aangaat wanneer de zon ondergaat.
      S morgens gaat de lamp uit bij zonsopgang.
      Werkt perfect.

  15. Rolf
    21 november, 2019 om 18:57

    Hoe krijg ik een schema met zonsondergang aan en dan op bepaalde tijden weer uit laten gaan
    heb iets gemaakt zodat ze wel aan gaan maar als ik dan verder ga kan ik het wel instellen maar ze gaan niet uit . wie heeft de juiste weg die ik doen moet

    Rolf

    • Arturius
      21 november, 2019 om 20:14

      Ik heb voor mijn tuinlamp die geschakeld word door de slimme schakelaar ook een scene gemaakt op voorwaarde van zo’n onder- en opgang:
      Je gaat in de app naar Smart (onderaan het scherm)
      Daar klik je op automatisch en vervolgens op het plusteken.
      Daar klik je op voorwaarde. En kies je op zonsondergang. Dan op volgende klikken.
      Dan moet je aangeven welke actie. Bijvoorbeeld lamp aan schakelen.
      Dit bevestig je. Klaar.
      Wil je ook bij bijvoorbeeld zonsopgang de lamp laten uitschakelen dan maak je nog een automatische actie op dezelfde manier aan.

    • F. Jager
      12 december, 2019 om 15:17

      Ik ervaar dit probleem sinds ong. 1,5 week. Daarvoor werkte het prima.

      • P.Keijsers
        12 december, 2019 om 21:16

        Bij mij precies hetzelfde. Werkte perfect tot ongeveer 1,5 week geleden. Alles opnieuw geïnstalleerd, helaas geen resultaat. Hebben meer mensen hier last van?

  16. K.
    25 november, 2019 om 16:47

    Wie kan mij helpen? Ik heb de smart plug gekocht maar krijg hem met geen mogelijkheid zichtbaar in de app. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het lukt op geen enkele mogelijke wijze. Is er wellicht iemand omgeving Achterhoek die bij mij thuis kan komen om het te laten werken??

  17. Hans
    01 december, 2019 om 20:43

    Hoe ik ook probeer ik krijg de afstandsbediening niet aan mijn lampen gekoppeld. Aan de app is een fluitje van een cent maar de afstandsbediening??? Wat doe ik fout??

    Ik koppel de lamp aan de app. Vervolgens is de lamp aan want dat is de status na kopppelen aan de app. Ik zet vervolgens de lamp uit met de muurschakelaar en direct weer aan. Vervolgens direct de afstandsbediening knop ON ingedrukt houden maar geen koppeling. Hopelijk kan iemand mij helpen.

    • Kïm
      02 december, 2019 om 17:18

      Mij lukt het ook niet met de afstandsbediening.
      Ik heb de gekleurde led lamp, maakt dat nog uit?

    • Inge
      24 december, 2019 om 8:29

      Klopt het dat ik de lichten niet gewoon kan aan en uitzetten met de gewone lichtschakelaar? De kids hebben geen gsm dus ook geen app. Na 2 dagen beginnen de lichten te knipperen en moet ik ze opnieuw koppelen… Zeer vervelend.

  18. Kim
    03 december, 2019 om 17:49

    Beetje oppassen met dat spul. De mijne knapte net en viel brandend op de grond.

    • Stephen
      03 december, 2019 om 23:59

      Ik zag een openbare post met precies dezelfde tekst (“Beetje oppassen met dat spul…”) vanavond op Facebook. De foto die bij betreffende post staat, betreft helemaal geen lamp van de Action. Zo’n lamp (geldt overigens voor ongeveer elke lamp) vat niet spontaan vlam, maar heeft in 9 van de 10 gevallen te maken met een verkeerde of slechte aansluiting, stof, kortsluiting, of bijv. de combinatie met een dimmer, waarbij deze niet volledig is ‘opengedraaid’ (tot de klik). De Action-lampen zijn alleen via software (de app) te dimmen.

      • Nick
        20 december, 2019 om 22:28

        Dat vroeg ik mij dus af, hoe werkt dit systeem in combinatie met fysieke dimmers? Gaan ze dan kapot? Exploderen ze brandend?
        Ik heb hier thuis twee ingebouwde fysieke dimmers die we de hele familie allemaal dagelijks bedienen. Als ik iedereen zeg: “Nooit aan de dimmer zitten! ALtijd via de app!!”, dan gaat dat echt niet werken hoor.

    • Nick
      18 december, 2019 om 21:22

      Dit is een IKEA of Philips troll.

  19. Jeroen verhoef
    04 december, 2019 om 14:38

    Ik heb nu ook 2 smart connect in mijn woning.
    Maar ik krijg ze niet gekoppeld aan mijn Google home.
    Iemand een oplossing?

  20. Jeroen
    04 december, 2019 om 14:41

    Ik heb nu ook 2 smart connect in mijn woning.
    Maar ik krijg ze niet gekoppeld aan mijn Google home.
    Iemand een oplossing?

    • Marlous
      07 december, 2019 om 12:40

      Ik heb in mijn voorraadkast een lamo en sensor die je zou moeten kunnen verbinden… iemand een idee hoe? Ze zijn beide op wifi aangesloten in de app

  21. Marlous
    07 december, 2019 om 12:58

    Ik heb in mijn voorraadkast een lamp en deur sensor die je zou moeten kunnen verbinden zodat de lamp aan gaat bij openen van de deur.. iemand een idee hoe ik ze kan verbinden met elkaar? Ze zijn beide op wifi aangesloten in de app

  22. Jeroen
    07 december, 2019 om 13:04

    Hallo. Ik heb bij de action een ledlamp met kleur gekocht. Nu kan ik wel via de google home app de kleuren veranderen. Maar kan je kleuren ook laten veranderen via stem opdracht?

  23. Inge
    24 december, 2019 om 8:30

    Klopt het dat ik de lichten niet gewoon kan aan en uitzetten met de gewone lichtschakelaar? De kids hebben geen gsm dus ook geen app. Na 2 dagen beginnen de lichten te knipperen en moet ik ze opnieuw koppelen… Zeer vervelend.

  24. Theo
    28 december, 2019 om 18:36

    Vraag, lamp werkt uitstekend op mijn Samsung telefoon, maar als ik hem ook de telefoon van mijn echtgenote zet, werkt de mijne niet meer. Kun je met twee verschillende telefoons dezelfde lamp laten werken?
    je snapt ik ben van huis, kan mijn vrouw geen lamp aan – of uit doen…

    Wie weet een oplossing?

    • Gerald
      28 december, 2019 om 18:57

      Installeer tuya app, verbind deze met google home. In google home:Lid uitnodigen, e-mail adres van uw vrouw opgeven, en zij kan ook de lampen bedienen in google home.

  25. Flod
    30 december, 2019 om 16:05

    Theo, Laat je vrouw inloggen met de accountgegevens waarmee jijzelf bent ingelogd in de app. Alle instellingen worden dan bij haar overgenomen en zij kan ook alles, onafhankelijk van jou, bedienen.
    Suc6.

  26. Jan
    06 januari, 2020 om 17:13

    Slimme mensen! Zijn de de slimme lampen en/of de slimme stekker met http commando (REST call) of zo iets te bedienen ? Kan dat direct of via iets (zo als IFTTT)?

    Alvast bedankt voor reaktie !

  27. wim
    06 januari, 2020 om 22:10

    ik krijg die sirene maar niet gekoppeld met de deur sensor 😓

  28. FGHR26
    21 januari, 2020 om 18:33

    Ik heb de Ziggo Connectbox, met 3 netwerken: 2,4 Ghz, 5 Ghz, en een apart/gescheiden Gastnetwerk; volgens Ziggo heeft dit Gastnetwerk standaard 2,4 en 5 Ghz wifi; De router heeft geen optie om voor dit Gastnetwerk een van beide uit te zetten; dus mijn LSC Connect kan geen verbinding maken met het Gastnetwerk; Heeft iemand ervaring met deze situatie, want ik wil de LSC connector aansluiten op het gastnetwerk en niet opnemen in mijn Thuisnetwerk (2,4/5 GHz); De LSC connector maakt wel verbinding met 2,4 GHz Thuisnetwerk.

    • Mirco
      30 januari, 2020 om 23:53

      Beste fghr26,

      De router kan je wel op 2.4 of 5ghz zetten. Dan moet u de 2 wel eerst scheiden van elkaar door het ieder een eigen naam te geven. De instructies kunt u verder vinden op de ziggo site zelf.

  29. Rene Etten
    30 januari, 2020 om 18:13

    goedemiddag ik heb een bewegings melder en een smartlamp ,
    ik wil dat de lamp door de bewegingmelder aan gaat maar dan moet de zon wel onder zijn
    van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit weet iemand de oplossing?
    Alvast bedankt

    • Gerald
      30 januari, 2020 om 19:09

      Installeer tuya app. Midden onder(smart) dan instellen dan Rode + (when the device status changes)
      dan (run the device) dit is een task onderdeel. Hierbij kun je ook validatie segement opgeven (zon onder, zon op) eventueel nog een task erbij dan de lamp weer uitgaat naar zoveel minuten.

  30. Rene Etten
    31 januari, 2020 om 8:17

    Heel hartelijk bedankt het werkt.
    vr,gr Rene

  31. Youto Den Huyzer.
    10 februari, 2020 om 9:08

    Ik heb een opmerking aaan de artikelschrijver(s). En is tevens een tip aan alle lezers. Er wordt perfect uitgelegd hoe je de diverse artikelen kan koppelen aan de app. Keurig en duidelijk uitgelegd. Maar als je, zoals ik, veel verschillende artikelen in gebruik hebt is het heel handig om van al deze artikelen de standaard naam veranderd in iets wat heet makkelijk is te onthouden. Ikzelf heb alle dezelfde dingen een naam gegeven met een cijfer erachter. Bijvoorbeeld bij de lampen, lamp1, lamp2, lamp3 enz. Dan moet je nu natuurlijk wel weer gaan onthouden waar lamp1 enz hangt maar dat onthoud je vrij snel. Voor sommige mensen zal deze tip overbodig zijn maar ik ga er van uit dat er zeker mensen zijn die er wat aan hebben. Verder een keurig artikel. Wel lees ik tientallen vragen waarvan ik denk, ga eerst een uurtje prutsen met de app, dan zijn 75% van de vragen hierboven overbodig. Zo heb ik ook alles geleerd. (over het laatste zal wel weer kritiek op komen maar ik kom vragen tegen die je door eerst eens rustig door de app bladeren in 5 minuten zelf heel goed kan vinden).

  32. Marinus
    10 februari, 2020 om 10:20

    Hoe krijg ik een slimme steker bedienbaar met mijn afstandsbediening ik heb álles geprobeerd ook via de beschrijving maar het lukt niet? mijn netwerk is ingesteld op 2,4Ghz ik heb twee verschillende apps al gebruikt (Tuyasmart en Smart life) met de apps kan ik ze wel aan sturen maar met de afstandbediening niet?? gaarne reacties

  33. Onno
    20 februari, 2020 om 20:00

    Ik heb mijn lamp via de app ingesteld op “aan” bij zonsondergang. Maar hoe nu instellen op “uit” b.v. om 23.30 uur? Wie kan mij op weg helpen hiermee?

    • Youto
      21 februari, 2020 om 2:22

      Dag Onno, antwoord op jou vraag. Is hetzelfde vakje waar je de functie lamp aan hebt gedaan klik je bovenin op het blauwe plusje, dan komt weer dezelfde lampen enzo tevoorschijn, klik op dezelfde lamp die je aan laat gaan bij zonsondergang, ergens kan je de functie zet aan zet uit vinden, even goed zoeken, weet nu niet precies waar ook al weer, je activeert zet uit, nu klik je weer op de blauwe Plus teken, en weer de lamp maar daarna staat er ook ergens de optie tijd, klik erop, stel de tijd in. Dit stukje is nu klaar. Nu scroll je naar beneden, daar staat ergens elke dag/iedere dag of zo iets, klik daarop, zet hem op iedere dag. Kijk nu rechts bovenin, daar staat opslaan. Met een beetje geluk heb je geluk en is het gelukt. En klaar is kees. (Onno) ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Wat je goed moet onthouden is dat je ieder dingetje, lamp aan, lamp uit, tijd, enz apart moet instellen. Vergeet je één ding, werkt het niet. Gewoon lekker prutsen, zo heb ik het ook geleerd. Iets fout gedaan, scroll naar onder en klik op annuleren en gewoon opnieuw gaan prutsen. Ohja, mijn uitleg is voor de smart home app, maar de lsc app is precies hetzelfde maar in het Engels. Succes.

      • Onno
        21 februari, 2020 om 9:48

        Youto,
        Bedankt voor je adequate reactie. Het is me gelukt. De optie zit inderdaad wat verstopt.

        Gr.
        Onno

      • Onno de Vries
        23 februari, 2020 om 20:02

        Beste Youto,
        Toch nog een probleem met het inschakelen bij “zonsondergang” en uitschakelen op later tijdstip. Instellingen heb ik gezet als op bijgaande foto’s. Inschakelen werkt niet, uitschakelen wel. Wat doe ik niet goed?
        Ik ben benieuwd.

        Vr.gr.
        Onno de Vries

      • Onno de Vries
        23 februari, 2020 om 20:36

        Sorry Youto,
        Foto’s bijvoegen lukt niet.

      • Youto
        23 februari, 2020 om 20:48

        Ik zocht al naar foto’s. Ik heb het nog eens in mijn app bekeken, ik gebruik de smarthome app, bijna hetzelfde als de tlc app. Op het home scherm klik je onderin op de middelste button, volgens mij staat daar setting smart ofzo, de volgende pagina staat bovenaan create a new option, ofzo. Ik typ op dezelfde telefoon als waar de app op staat dus ik kan tussendoor niet even switchen om de goede woorden te zoeken, maar de onderste regel, when a device change, daar op klikken, dan jou deurschakelaar klikken. Dan in het tweede vierkant moet je even zoeken, volgens mij de tijd, die aanklikken, en dan komt de zonsondergang optie. Als die tijd knop niet de juiste is even op een logische andere klikken. Daar zit er eentje tussen met de zonsondergang optie. Succes.

      • Youto
        23 februari, 2020 om 20:56

        Onno, ik heb het net verkeerd om uitgelegd. De middelste button onderin, bij mij staat daar smart, rechtsboven op het plusteken klikken, dan klik je op weather, dan kom je zonsopgang en zonsondergang tegen, daarna ga je verder in het volgende vierkant klik op device change, zoek je deur schakel op, klik op aanzetten, en volgens mij kom je dan wel verder omdat je zei dat het wel uit ging. Ik hoop het nu wel goed verteld te hebben.

      • Youto
        23 februari, 2020 om 21:16

        Onno, nog een keer, ik heb nu ook mijn tablet aangezet en kan dus op deze typen en op de andere kijken. Dus nogmaals, de middelste button onderin, smart staat er bij mij, dan rechtsboven het plus teken klikken, creatie smart, set a condition lees ik hier. Klik op when the weather changes, klik dan op zonsopkomst/zonsondergang, kijk even of jou woonplaats klopt, klik zonsondergang, klik rechtsboven op volgende, klik op run the device, klik dan op jou deur schakelaar, klik op aanzetten, dan weer rechtsboven op volgende, nu is de eerste horde klaar. Maar omdat ik geen deurschakelaar heb kan ik niet verder kijken. Maar zoals je ziet moet je heel veel klikken, maar rustig en logisch kijken en dan moet je er wel uitkomen hoop ik. Succes

      • Onno de Vries
        23 februari, 2020 om 21:20

        Youto,
        Welke app gebruik je? Ik gebruik de LSC Smart Connect app.

      • Youto
        23 februari, 2020 om 21:48

        Onno, ik gebruik de smart life app. Ik zei eerder smart home maar was foutje. Smart home is het. Ziet er exact hetzelfde uit behalve de Engelse en Nederlandse woorden zijn soms anders.

  34. Danny
    21 februari, 2020 om 19:38

    Ik heb net een deur sensor aan het systeem toegevoegd. Is het mogelijk dat het zo interpalace zodra ik de deur open doet dat dan automatisch de lichten aan gaat? Of is het alleen een sensor voor registratie met tijd wanneer de deur open of dicht is geweest

    • Youto
      21 februari, 2020 om 20:53

      Ja, het is mogelijk om als de deur sensor geactiveerd wordt dat de lampen aan gaan. En ook na een bepaald tijd weer uit ofzo. Je kan ook zo instellen dat de sensor alleen aanslaat na zonsondergang ofzo. Je begint bovenin met wanneer een device wijzigt. Dan zoek je de druksensor en zet wanneer deze activeer dan. Ik het volgende vak klik je op de bovenste regel en dan komen al je apparaten tevoorschijn, klik op de lamp die aan moet, klik ergens (even zoeken) dat deze lamp aan moet. Doe dit alles nogmaals voor eventueel meerdere lampen. Wanneer dit klaar is scroll naar onderen voor de tijd/dagdeel enzo in te stellen, dan rechtsboven op opslaan klikken. En klaar, hoop ik. Mijn uitleg is misschien wat rommelig maar in hoofdlijnen wel correct. Kwestie van even goed kijken. Succes.

    • Letty
      14 maart, 2020 om 10:19

      Ik heb een eettafellamp met 3 fittingen. Voor alle 3 de grootste lamp gekocht bij de action. Installeren is gelukt maar alleen bij de middelste lamp. Ik heb nu dus 2 knipperlichten en 1 die gewoon aan en uit gaat via de app. Iemand een idee hoe ik de andere 2 lampen ook gekoppeld krijg?

      • Onno
        14 maart, 2020 om 11:07

        Ik neem aan dat de 3 lampen op 1 lichtpunt zijn aangesloten. Dat zal dan ook het punt zijn dat je ze niet onafhankelijk van elkaar kunt instellen/schakelen.

      • Youto
        15 maart, 2020 om 4:48

        Ik denk dat je deze lampen even in een andere fitting apart één voor één moet activeren. Ik weet dat deze lampen de instellingen onthouden wanneer de stroom er af geweest is. Zodra je de lampen geactiveerd hebt kan je ze in de lamp met de drie fittingen draaien. In de app heb je nu drie aparte lampen maar deze kan je koppelen en een naam geven en via deze naam kan je ze tegelijkertijd bedienen. Succes.

  35. Youto
    23 februari, 2020 om 9:09

    Ik zit even mijn comment door te lezen, ik zie soms andere woorden staan dan die ik heb getypt, lang leve de spellingscorrectie. In het vervolg zal ik eerst controleren of er wel staat wat ik heb bedoeld.

  36. Niko
    21 maart, 2020 om 21:19

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Ik heb vandaag 2 lampjes gekocht met een kleine fitting. Ik heb echt alles geprobeerd om de lamp in knipper stand te krijgen maar het lukt maar niet..

    Aan, 10 sec uit en dan aan/uit aan/uit aan/uit

    Heel snel aan/uit aan/uit aan/uit.

    Het lukt maar niet.

    Iemand een suggestie???

    • Youto
      23 maart, 2020 om 22:41

      Heel vreemd. Normaal gesproken gaan de lampen bij eerste gebruik knipperen. Wanneer ze direct de eerste keer blijven branden, dan zouden ze al een keer gebruikt zijn. Maar wanneer ze constant branden dan zouden ze weer in de knipperstand moeten gaan wanneer je eenmaal heel snel de stroom aan en uit moeten zetten. Eenmaal, dus niet tien keer, ook niet traag aan/uit zetten. Zoals in de gebruiksaanwijzing staat dat als ze constant branden ze eenmaal snel aan/uit gezet moeten worden, en dan zouden ze het moeten doen. Anders terug naar waar je ze gekocht hebt. (indien mogelijk natuurlijk, ivm corona virus). Succes. Want de producten opzich zijn geweldig qua prijsverhouding.

      • Harry
        22 april, 2020 om 15:09

        Ik ga vandaag mijn huis voorzien van een mesh netwerk. Die wil ik een andere netwerknaam geven dan de huidige waar alle lampen op geregistreerd staan. Heeft iemand een suggestie hoe ik dat met de app kan LSC app kan doen of moet ik alle lampen 12 stuks resetten? Thanks in advance

    • Jordi
      21 oktober, 2020 om 18:59

      Ik word GEK heb precies hetzelfde probleem hier na 1,5 uur uitproberen. Hiervoor had ik een smart lamp, zelfde merk, die t wel gewoon deed. Wat de persoon hieronder ook zegt klopt overigens ook niet. Die lamp zette ik een jaar lang met schakelaar aan en uit en nooit resette hij zichzelf.

  37. Erik
    29 april, 2020 om 22:06

    Goedenavond,
    Installeren van de LSC lampen en stekkers ging prima, bij mijzelf en op de LSC app. Koppelen hierna aan Google Home ging ook prima. Hieraan ook andere zaken als de verwarming en televisie gekoppeld.
    Vervolgens de app ook geïnstalleerd bij mijn vrouw, onder haar eigen emailadres zodat ik haar eigen gegevens, stem etc. kon installeren. Hierna werkte alles prima in de Google Home App, alleen reageerd géén van de LSC apparatuur op haar stem. Het apparaat blijft de melding geven dat de apparatuur niet is geïnstalleerd! Ik heb de LSC app ook bij haar geïnstalleerd, aan alle kanten machtiging afgegeven maar het werkt gewoon niet.. Lampen stonden er op een gegeven moment dubbel in, sommige lampen reageerden niet meer (waren offline in de home app) enz. enz.. Een oplossing hiervoor zou super zijn!

    • Appie
      29 april, 2020 om 22:13

      U kunt de stem van uw vrouw aan de assistent leren in uw eigen google home app, bij instelliningen. Het is niet gewenst een tweede account te maken.
      Bij mij luisterd google ook beter naar mij en de kinderen als naar de vrouw, echt waar :)

      • Erik
        30 april, 2020 om 10:18

        Bij instellingen voor voicemail match zie ik alleen de mogelijkheid om de assistent opnieuw te trainen voor mn eigen stem en de mogelijkheid om anderen uit te nodigen? Of een apparaat toevoegen? Ik zie nergens waar een nieuwe stem toe te voegen? Zie ik iets over t hoofd?

  38. Kaj
    12 mei, 2020 om 19:26

    Ik heb zojuist die collour lampen gekocht bij de action. Nu heb ik 6 aaneengesloten lampen aan het plafond waar ze in zitten. Ik krijg ze in de Google home, maar wil graag de lampen binden als 1 lamp…. hoe doe ik dit ?

    • A
      12 mei, 2020 om 20:19

      Geef ze eens allen precies de zelfde naam

  39. Joost
    11 juni, 2020 om 9:19

    We hebben al een flink aantal van deze lampen in huis hangen en zijn er op zich heel tevreden over. Wat ik alleen nergens kan vinden is een manier om het volgende te doen:

    Als de lamp in een bepaalde kleur/dim stand uit is gezet gaat hij in die stand ook weer aan. Omdat we de lamp op mijn dochters kamer als nachtlampje willen gebruiken willen we eigenlijk dat hij alleen tussen (bijvoorbeeld) 19:00 en 6:00 in de nachtstand gaat. Als we hem bijvoorbeeld om 5:50 uitzetten (in de nachtstand) en hem om 18:00 weer aanzetten zou ik graag zien dat hij in de “niet-nachtstand” gaat.

    De lamp wordt namelijk ook gewoon met de schakelaar op de muur bediend (mijn dochter van 5 wil natuurlijk graag een telefoon net als papa maar ze moet ook maar even ouderwets lampen aan kunnen doen). Elke keer de telefoon er bij pakken is gewoon te onhandig.

    • Joost
      11 juni, 2020 om 9:48

      Zoals zo vaak: de vraag stellen is hem beantwoorden. Door er nog een keer naar te kijken is het me gelukt met een automation. Problem solved. Next!

      • Grace
        11 september, 2020 om 4:55

        Waar kan ik mijn accountnummer vinden?

  40. Jes
    14 juni, 2020 om 21:29

    We hebben meerdere lampen hier in huis hangen.
    Zijn nu verandert van internet aanbieder. Dus ook een nieuwe Wifi.
    Hoe kan ik het nu het best doen?
    Moet ik alle lampen weer opnieuw installeren?
    Of kan ik in de LSC app de Wifi aanpassen?
    Iemand ervaring?

  41. Karen
    01 juli, 2020 om 20:42

    We proberen 6 lampen in de tuin aan de praat te krijgen. Via de router 5G uitgezet en 2,4G aan, maar nog steeds lukt het niet om er 2 verbonden te krijgen. De hoofdschakelaar zetten we niet meer aan of uit. Het knipperen van alle 6 lampen lukt dan wel maar er blijven er 2 niet zichtbaar, die blijken “offline” te zijn terwijl ze gewoon branden. We hebben ook een WiFi extender geplaatst zodat de WiFi sterker is. Zijn al dagen bezig en weten niet meer hoe nu verder! Hoop dat iemand een tip heeft?!? Anders moeten de lampen terug naar Action

    • Joost
      02 juli, 2020 om 7:57

      Als de lampen gewoon branden zijn ze al geïnitialiseerd. Waren de stickers nog intact of was de lamp er al een keer uit geweest? Dat hebben wij namelijk ook ooit gehad. Die lamp had een naam en alles dus was duidelijk gebruikt maar deed het niet goed.

      Anders de lampen een keer binnen in een fitting draaien, resetten (een aantal keer snel achter elkaar de lamp aan en uit doen, dan gaat hij snel knipperen) en opnieuw in de app opnemen.

      Sowieso bij het kopen van de lampen er op letten dat de stickers nog heel zijn. Ik kan het niet hard maken maar heb het idee dat er mensen zijn die kapot spul terug brengen zonder het te zeggen waarna de medewerkers de lamp gewoon weer in het schap leggen…

  42. Stefan
    02 juli, 2020 om 20:12

    Hallo, mij is het gelukt om de lamp met sensor (apart) te laten werken. Ze gaat aan!! Maar weet ook iemand hoe ze weer vanzelf moet uitgaan? Ze blijft namelijk aan… kan nergens een schema instellen daarvoor… iemand ??vdg Stefan

  43. Stefan
    02 juli, 2020 om 20:13

    Hallo, mij is het gelukt om de lamp met sensor (apart) te laten werken. Ze gaat aan!! Maar weet ook iemand hoe ze weer vanzelf moet uitgaan? Ze blijft namelijk aan… kan nergens een schema instellen daarvoor… iemand ??vdg Stefan

    • Ron
      03 augustus, 2020 om 13:52

      Hoi Stefan, ben je er inmiddels al achter?
      Ik zit nu namelijk met het zefde probleem.

  44. Ton
    09 augustus, 2020 om 11:09

    Kan ik met een slimme stekker ook een gewone lamp dimmen?

  45. Tonny
    26 augustus, 2020 om 15:56

    ik heb op mijn oude telefoon de app staan voor de lampen. Werkt overigens prima. Nou heb ik een nieuwe telfoon en die heeft de app wel meegenomen, maar ik moet opnieuw inloggen. Maar in moet mijn accountnummer invoeren. Waar kan ik dat vinden.

    • WJ
      29 augustus, 2020 om 9:34

      Zoals ik al gepost heb, je accountnummer is je emailadres in LSC app.

  46. WJ
    29 augustus, 2020 om 7:40

    Na laatste update krijg ik de melding; sessie verlopen. Daarna opnieuw inloggen, hier wordt om een accountnummer gevraagd. Heb ik nooit gezien, waar kan ik dat vinden?
    Eerst logde ik in met 06 nummer en wachtwoord.
    Heeft LSC ook een website?

  47. WJ
    29 augustus, 2020 om 9:32

    Opgelost. Je accountnummer is je emailadres.

  48. Ray
    29 augustus, 2020 om 9:45

    is er een manier om alle lampen qua stijden van aan/uit snel aan te passen? Zo ja, hoe?

  49. Cor
    11 september, 2020 om 12:08

    Deze week lampen aangeschaft. Kan ik de lampen ook met een schakelaar blijven gebruiken, zonder dat ik die na 3 x schakelen weer zie knipperen en moet herinstalleren? Ik wil dus zowel de schakelaar op de muur als de app op mijn mobieltje gebruiken

  50. Jan
    12 september, 2020 om 19:07

    Waardeloze handleiding. Inloggen op de app lukt niet.
    Weggegooid geld.
    Heb nog nooit zoiets eerder meegemaakt.
    Accountnaam je email adres. Wachtwoord invullen en daarna registreren komt bericht dat accountnaam of wachtwoord niet klopt. Registreer je eerst dan krijg je een cijfercode maar hiermee kom ik ook niet verder.
    Dit verdient een dikke onvoldoende.

  51. fred
    07 oktober, 2020 om 17:43

    hoe kan ik lampen lsc uit de cloud halen ?
    op de app heb ik ze verwijderd maar opnieuw instaleren lukt niet meer
    als ik de lampen reset gaan ze snel knipperen dan met + op nieuw proberen toe te voegen dan gaan ze wel fel branden maar gaat niet door met instaleren en aanmelden in de clouds.
    installatie naar 100% dan fout melding

  52. Pano
    08 oktober, 2020 om 12:33

    Wie wil me helpen?
    Ik ben in het bezit van een LSC (Action) Celling lamp. Bij de lamp kunnen kleur en helderheid worden instellen. Wat ik zou willen is de lamp aan zetten in kleur wit en na enige tijd omschakelen naar een bv. blauw en later weer naar wit. Is dit mogelijk met de LSC app.

    • Joost
      08 oktober, 2020 om 12:44

      Als het op “vaste tijdstippen” is zou je dat in de app kunnen regelen. Wil je (bijv.) 30 minuten nadat je de lamp aan doet naar blauw en dan 10 minuten later weer naar wit wilt zou je het kunnen proberen of het lukt met de vertraging bij de smart profielen. Weet niet of dat gaat werken.

      Anders zou je naar een externe app moeten kijken (IFTTT bijvoorbeeld).

  53. fred
    08 oktober, 2020 om 22:41

    hallo,
    ik heb lsc smartlampen overal in huis en tuin
    werkt perfect…alleen nu heb ik stroom onderbreking gehad aan 2 lampen in de tuin.
    na dat de stroom er weer op ging knipperde ze ik ze weer geprobeerd te koppelen via de app dit ging niet.
    nu heb ik ze uit de app verwijderd en overnieuw geprobeerd te koppelen.