Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van smart home-producten

LSC Smart Connect: Afstandsbediening koppelen aan de slimme lampen van Action

Geschreven door
Geplaatst op14 december 2019, 8:31 CategorieTips en advies

Wie bij winkelketen Action is gaan shoppen en de slimme verlichting en de afstandsbediening van LSC Smart Connect heeft gekocht moet even goed zoeken hoe deze afstandsbediening nu eigenlijk gekoppeld moet worden. De meegeleverde handleiding is niet echt duidelijk en wie zoekt in de app zal de afstandsbediening daar ook niet vinden. Hoe kun je nu de slimme lampen van LSC Smart Connect verbinden met de afstandsbediening? We vertellen je het in dit artikel.

We kregen al enkele vragen binnen hoe je nu de afstandsbediening van LSC Smart Connect moet verbinden met de slimme lampen. De hoogste tijd om hier even in te duiken en een stap-voor-stap gids te maken. De afstandsbediening wordt geleverd met een mini-handleiding, maar echt duidelijk uitgelegd wordt het niet. Wie zoekt in de LSC Smart Connect-app bij producten toevoegen kan lang zoeken naar de afstandsbediening. Daar is die namelijk niet te vinden. De oplossing is simpel, maar wellicht net even anders dan je misschien denkt.

De eerste stap is natuurlijk een slimme lamp installeren en toevoegen aan de app. Wil je nog even weer precies weten hoe dat moet, lees dan dit artikel. Daar vertellen we je tevens hoe je de producten van LSC Smart Connect aan Google Home kunt toevoegen.

LSC Smart Connect-lampen van de Action koppelen aan de afstandsbediening

Stap 1: Meegeleverde batterijen in de afstandsbediening stoppen.
Stap 2: Zet de lamp aan.
Stap 3: De afstandsbediening bij de lamp in de buurt houden.
Stap 4: De slimme lamp even een keer snel uit en aan zetten met de schakelaar (dus niet via de app).
Stap 5: De knop ‘On’ op de afstandsbediening ingedrukt houden (ongeveer 10 seconden) totdat het blauwe lampje gaat knipperen.
Stap 6: Knippert het lampje op de afstandsbediening, dan gaat de slimme lamp ook direct daarna knipperen. Nu kun je de knop loslaten.

En voila. De lamp is toegevoegd aan de afstandsbediening. De afstandsbediening van LSC Smart Connect gebruik je echt buiten de app. In de app van LSC Smart Connect zie je dan ook geen enkele verwijzing naar de afstandsbediening. Je kunt deze dus ook niet toevoegen in de app.

 Afstandsbediening in gebruik

Je kunt de afstandsbediening gebruiken over een afstand van twintig meter, wat in de meeste huizen meer dan voldoende moet zijn. Je kunt uiteraard meerdere lampen aan één afstandsbediening toevoegen. Overigens kun je ook dezelfde lamp in totaal aan vijf afstandsbedieningen koppelen. Tijdens de review van LSC Smart Connect heb ik een flink aantal lampen aan de afstandsbediening weten te koppelen, maar het maximum aantal te koppelen lampen aan één afstandsbediening is ons niet bekend.

Problemen met koppelen

Lukt het met de bovenstaande stappen niet om de lampen te koppelen aan de afstandsbediening? Kijk eerst of je de nieuwste firmware-update voor de lampen hebt. Klik hiervoor op de lamp in de app en vervolgens rechtsboven op menu. Scroll naar beneden en kies ‘Zoeken naar firmware update’. Download de nieuwste update indien beschikbaar. Na het downloaden van de firmware update kun je de bovenstaande stappen opnieuw proberen en de afstandsbediening aan LSC Smart Connect van de Action koppelen.

  • Delen:

Reacties

  1. Wander vd Bosch
    14 december, 2019 om 17:54

    Hele mooie lampen van lsc
    Helemaal perfect zullen ze zijn
    Dat ze meer te dimmen zijn
    Op de laagste stand branden ze wel erg
    Fwl

    • Theo Boonstra
      15 december, 2019 om 22:04

      Ik heb de lampen in de Google home app gezet en bij de Hue lampen geplaatst. De lampen zijn niet met de Hue app te bedienen, maar ik kan wel alles aan en uit te zetten met de Google Assistent.

      • Woesteloepi
        15 december, 2019 om 22:55

        Je kunt hiervoor de TUYA app gebruiken als je de stekkers en de lampen via een app wil bedienen. Werkt absoluut.

      • Woesteloepi
        15 december, 2019 om 22:56

        Deze app kan je eveneens koppelen aan je google home account!

    • PetWil
      29 januari, 2020 om 12:41

      De afstandsbediening is te koop bij 123led.nl onder de naam Calex. Begin Februari brengt Hornbach dezelfde set lampen, stekkers etc. uit zoals nu bij Action het geval is. Alleen bij Hornbach onder de naam Calex.

  2. Ruud Arnolf
    14 december, 2019 om 19:53

    Jamner is dat niet alle LSC smart producten te leveren zijn. Het lijkt er zelfs op dat fit een tijdelijk product is. Zelf heb ik de spots gekocht en wilde ook nog stekkers aanschaffen. Helaas niet meer te vinden bij diverse winkels in het Gooi.

    • Mireille
      15 december, 2019 om 1:24

      Ik baalde er ook van dat de stekkers niet verkrijgbaar waren, ben al weken telkens aan het kijken, een zelfs toen ze in de aanbieding waren, zijn ze niet verkrijgbaar geweest. Heb Action hierover gemaild, die gaven aan dat de stekkers met zo’n 2 weken (dus begin van het nieuwe jaar zo’n beetje) weer leverbaar zouden moeten zijn. We gaan het zien.

      • Anne
        16 januari, 2020 om 20:13

        De stekkers zijn er weer: vanmiddag 2 gekocht in Harlingen!

    • Kris Galle
      15 december, 2019 om 9:24

      Je kan alle producten makelijk vinden op bv Amazon en dergelijke onder andere merknamen maar ze werken ook in dezelfde app, heb me net 4 van die slimme stekkers gekocht en deze zijn gelabeld Avatar, je moet in de beschrijving eens kijken of er de app smart life vernoemd staat.

      • Koen Moreels
        15 december, 2019 om 11:46

        Dat is interessant, want ik had ook wel al het vermoeden dat die onder andere labels werden verkocht. Gebruik je dan de LSC of de smart Life APP ?

    • PetWil
      28 januari, 2020 om 11:20

      Waar kan ik de afstandsbediening van de LSC-lampen van Action kopen? Het is niet mogelijk om dit via Action te doen.

      • Lianne
        28 januari, 2020 om 12:31

        Omheb hem in dec bij de action gekocht.
        Geen idee of ze er nog zijn.
        Het kan niet via de site.

    • Bert
      11 februari, 2020 om 11:44

      Dat probleem had ik ook toen ik de stekker wilde kopen ,op dat moment stond deze ook niet meer op de site van action. Echter 2 weken later was ik in een andere plaats hier in de buurt en waren ze weer volop leverbaar en ook weer te zien op de site.

    • Maarten
      23 februari, 2020 om 13:56

      Bij Action Bilthoven waren afgelopen zaterdag 22 februari 2020 een 10 tal slimme stekkers te koop

  3. Ruud Arnold
    14 december, 2019 om 19:53

    Jamner is dat niet alle LSC smart producten te leveren zijn. Het lijkt er zelfs op dat fit een tijdelijk product is. Zelf heb ik de spots gekocht en wilde ook nog stekkers aanschaffen. Helaas niet meer te vinden bij diverse winkels in het Gooi.

  4. arie
    15 december, 2019 om 0:51

    ook in omgeving Eindhoven geen stekker meer te vinden

    jammer

  5. Robert-Jan
    15 december, 2019 om 12:21

    Ik heb ook problemen gehad met het koppelen van de afstandsbediening, uiteindelijk, nadat ik een andere afstandsbediening heb gehaald, wel gelukt. Ik gebruik hem in combinatie met een stekker, de lampen er aan koppelen lukt niet.
    Er wordt gezegd dat je er meerdere lampen mee aan en uit kan zetten, maar daar klopt iets niet. Bij mij lukt het niet. Als ik één afstandsbediening gebruik gaan alle stekkers die ik gekoppeld heb aan en uit.

    • Lianne
      27 december, 2019 om 15:09

      Daar kwam ik net ook achter. Al mijn lampen gaan uit of aan.
      Iemand de oplossing hiervoor?
      Of is die er niet?

      • Ron
        19 april, 2020 om 20:37

        Kun je ook een paar lampen ontkoppelen van een afstandsbediening? Zo ja, hoe?

    • Ron
      29 december, 2019 om 9:47

      Ik heb 3 lampen gekoppeld en dat ging niet zonder slag of stoot.
      Ik heb het zo gedaan:
      De lampen in de armatuur draaien. Dan de schakelaar 3x snel aan en uit en aan zetten. Dan op de afstandsbediening de ON knop blijven indrukken totdat de lampen knipperen. Bij mij deed 1 lamp niet mee. Dan als de lampen blijven branden de knop loslaten en je 2 lampen zijn gekoppeld.
      Nu die ene lamp nog.
      Je lampen staan nu aan.
      Draai de fitting van die ene lamp los en weer vast en houd de ON knop weer vast totdat die ene lamp begint te knipperen.
      Nu zou alles moeten werken!

    • Ron
      19 april, 2020 om 20:12

      Tegen dit probleem loop ik ook aan. Afstandsbediening gekoppeld met twee kamers (slaapkamer en woonkamer). Maar als ik in de woonkamer de lamp aanzet gaat deze ook in de woonkamer aan. Kan ik nog 1 van de 2 ruimtes verwijderen?

      En als ik een tweede afstandsbediening koop, kan ik deze dan los koppelen? Bv. Alleen de slaapkamer of pakt hij dan ook beide ruimtes?

      • Lianne
        20 april, 2020 om 12:59

        Voor het ontkoppelen drukt u de uit-knop 5 sec in. Alle gekoppelde lampen, stekkers en afstandsbedieningen zijn nu ontkoppelt.
        (Gebruiksaanwijzing)

        Ik denk wel dat je per afstandsbediening kunt koppelen maar hoor graag of het oom echt kan.
        Met vr gr Lianne

  6. Dotternetta
    15 december, 2019 om 18:56

    Op de welbekende chinese expres winkel staan hele mooie stekkers, diameter zo klein dat je 2 naast elkaar in een stopcontact of stekkerdoos kwijt kunt. 8 euro. Wifi dimbare ledlampen warm wit 15 watt voor 4 euro. Maar je moet even wachten tot je ze in huis hebt

  7. victor
    16 december, 2019 om 19:08

    hallooo! ik heb vaandag de lsc afstandbediening gekocht, werkt goed met lampen van lsc, MAAR NIET met andere merk lampen, die ook op Tuya platform draaien! Wat met ik doen om alle lampen te kunnen bedienen met lsc afstandbediening?

    Dank u!

    • Ron
      21 december, 2019 om 14:50

      Ik heb het niet geprobeerd met ander merk lampen maar zo heb ik het gedaan:
      Scakel de lamp die je wilt koppelen uit via de stekker of schakelaar. Niet via de app!
      Dan op de remote de button ON indrukken voor 3 a 4 seconden. an knippert een blauw ledje op de remote. Als het goed is gaat de led lamp knipperen. Even wachten en dan zijn ze gekoppeld!

  8. Ron
    21 december, 2019 om 14:47

    Ik heb nu zo’n smart remote gekocht maar het dimmen gaat maar in 4 stappen? Ik kan de lampen wel erg fel maken, maar een gezellig dim moment gaat dus niet. En volgens de gebruiksaanwijzing kun je in stappen van 20% dimmen. Niet helemaal dus. Heeft iemand een oplossing?

    • Ray
      21 januari, 2020 om 16:51

      Het is me gelukt om de lampen en afstandbediening te koppelen, maar hoe koppel ik de smartplugs met de afstandsbediening?

      • Bradley
        24 januari, 2020 om 15:12

        Dat zou ik ook graag willen weten!

      • Bert
        27 februari, 2020 om 18:01

        Hallo Ray ik krijg de afstandbediening niet aan de lampen gekoppeld , kun je mij eens vertellen hoe jij dat hebt gedaan , Ik heb het gedaan volgens de volgende methode

        Batterijen in de afst.bed. geplaatst
        Lamp aangezet.
        Afst. bed. bij de lamp gehouden .
        de lamp een keer snel uit en aan gezet met de schakelaar .
        De on knop op de afst.bed. ingedrukt gehouden tot het blauwe ledje gaat knipperen .
        als het lampje knippert gaat de lamp even daarna knipperen dan laat ik de knop los .

        en dan zou het moeten werken maar bij mij niet ik heb het wel 10 x geprobeerd maar wat doe ik fout ?

      • Lianne
        28 februari, 2020 om 9:45

        Bert, heb je de lampen gekoppeld met WiFi?
        En op de telefoon ingesteld dat je de afstandsbediening gebruikt?

  9. Rik
    22 januari, 2020 om 15:55

    Iemand de LSC Ledstrip al aan de afstandsbediening kunnen koppelen?

  10. rob-m
    23 januari, 2020 om 14:14

    ik heb een LSC smartledstrip gekoppeld aan mijn 06 telefoon en dat werkt geweldig kan het licht aan en uit zetten maar ook het licht dimmen en alle kleuren bedienen met meer functies dan de mee geleverde afstandbediening en dat ingesteld via wifi met wachtwoord en gebruikersnaam van de router, maar eerst moet de LSC APP gedownload worden van Google play anders werkt het niet en dan de instructies volgen op je smartfoon en dan moet het werken…………

  11. Elzenga
    26 januari, 2020 om 13:15

    Lampen werken via de app prima, maar…. de afstandsbediening is werkelijk niet te koppelen, met geen van de lampen (3 geprobeerd en ook nog een andere afstandsbediening geprobeerd.). Instructie van de site gevolgd, geen enkele reactie van geen van de lampen. Het werkt gewoon niet!

    Dit vermindert het plezier in dit product aanzienlijk, want elke keer de app te moeten gebruiken om de lampen aan of uit te zetten is veel omslachtiger dan simpel een afstandsbediening pakken! Zeer jammer.

    • Ron
      01 februari, 2020 om 9:37

      Koppel de lampen een voor een. Dus schakel eerst alle lampen uit behalve een. Koppel die ene lamp zodat die werkt zowel in de app als op de afstandsbediening.
      Dan draai je desbetreffende lamp uit de fitting zodat deze geen stroom meer heeft en koppel je de volgende lamp zoals boven beschreven. Als je alle lampen een voor een hebt gekoppeld dan draai je ze allemaal in de fitting zodat ze allemaal weer stroom hebben en dan moet het werken.

  12. Elzenga
    26 januari, 2020 om 15:57

    Je schakelt de lamp uit via de schakelaar, schrijf je. Er staat dan dus geen stroom meer op. Dan is het dus onmogelijk dat hij daarna gaat knipperen als je de remote gebruikt….

  13. john
    30 januari, 2020 om 6:35

    ik bedien hier alles via tablet en gsm telefoons ging geweldig op beide apparaten.Maar nu heb ik een nieuwe telefoon en wil alles op die telefoon installeren nu als ik een lanp koppel op de nieuwe telefoon dan verdwijnt hij op de tablet uit de lsc app. Ook op de andere telefoon verdwijn de lanp uit de app.
    Heeft hier iemand antwoord op. Voorheen werkte alles op twee gsm’s en tablet

    • Lianne
      01 februari, 2020 om 10:31

      Misschien 1 app verwijderen en opnieuw installeren. Dan eerst alles in een app zetten en dan delen met het andere apparaat?

  14. Mariëlle
    31 januari, 2020 om 21:42

    Hallo,
    Ik krijg de afstandsbediening niet gekoppeld. Heb alle bovenstaande stappen geprobeerd. Mijn Wi-Fi gesplitst naar 2.4ghz. Op de app de afstandsbediening aan gezet. Niets werkt. Al een andere afstandsbediening gehaald. De afstandsbediening gaat wel knipperen, alleen de lamp niet.
    Help!
    Groetjes

    • Ron
      01 februari, 2020 om 9:32

      Je moet eerst de lampen in app koppelen voordat je de afstandsbediening kan koppelen. Ik lees in je bericht niet dat je dat al hebt gedaan.

    • Lianne
      01 februari, 2020 om 10:33

      Als de lamp wel gekoppeld is even uit en weet aan zetten.

  15. Philip
    06 februari, 2020 om 0:11

    Heb 8 lampen en 1 stopcontact die goed werken met de app en ook met google nest.
    Heb nu een 2de stopcontact bijgekocht , die vind ik zonder problemen in de app maar hij komt niet in de lijst van google home

    • Lianne
      11 februari, 2020 om 13:34

      In googlehome staat hij niet in de lijst.
      Even de zoekfunctie gebruiken, zo heb ik hem gevonden.

      • Ray
        26 februari, 2020 om 19:56

        Hoe heb je dat gedaan, ik ben er al uren mee bezig geweest maar zie ze niet in Google home…

    • Ray
      29 februari, 2020 om 20:43

      Hier hetzelfde probleem… weet iemand hoe je ze kunt toevoegen aan home?

  16. Liliane
    26 februari, 2020 om 21:20

    Kan ik de app ook op een 2de telefoon zetten zodat de lamp via beide apps te bedienen is?

    • Lianne
      01 maart, 2020 om 19:33

      Bij homebeheer op je naam klikken dan kan je leden toevoegen

  17. Thomas
    17 maart, 2020 om 16:23

    zou je meerdere afstandsbedieningen kunnen koppelen aan 1 lamp.

    • Lianne
      17 maart, 2020 om 17:06

      Ja, volgens ik begrijp moet dat wel kunnen.

  18. Jimbo
    01 mei, 2020 om 15:02

    Beste,

    Waar kopen jullie de apparaten en toestellen?

    • Liannr
      01 mei, 2020 om 15:14

      Hallo Jimbo.
      Deze komen van de Action.

  19. AlfaBerti
    14 mei, 2020 om 7:41

    kun je de LSC afstandsbediening ook laten werken met de powerplug?

    • Ray
      14 mei, 2020 om 8:33

      Ja dat lukt wel, alleen kan ik niet gericht één lamp uitschakelen met de afstandbediening – dan gaan direct alleen verbonden lampen uit. Ik gebruik de afstandbediening niet meer, bedien nu alles middels Google home mini.

      • AlfaBerti
        14 mei, 2020 om 10:07

        de powerplug is geen lamp maar een stopcontact, vandaar mijn vraag en hoe moet ik die dan linken met de afstandsbediening