Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van smart home-producten

LSC Smart Connect: Afstandsbediening koppelen aan de slimme lampen van Action

Geschreven door
Geplaatst op14 december 2019, 8:31 CategorieTips en advies

Wie bij winkelketen Action is gaan shoppen en de slimme verlichting en de afstandsbediening van LSC Smart Connect heeft gekocht moet even goed zoeken hoe deze afstandsbediening nu eigenlijk gekoppeld moet worden. De meegeleverde handleiding is niet echt duidelijk en wie zoekt in de app zal de afstandsbediening daar ook niet vinden. Hoe kun je nu de slimme lampen van LSC Smart Connect verbinden met de afstandsbediening? We vertellen je het in dit artikel.

We kregen al enkele vragen binnen hoe je nu de afstandsbediening van LSC Smart Connect moet verbinden met de slimme lampen. De hoogste tijd om hier even in te duiken en een stap-voor-stap gids te maken. De afstandsbediening wordt geleverd met een mini-handleiding, maar echt duidelijk uitgelegd wordt het niet. Wie zoekt in de LSC Smart Connect-app bij producten toevoegen kan lang zoeken naar de afstandsbediening. Daar is die namelijk niet te vinden. De oplossing is simpel, maar wellicht net even anders dan je misschien denkt.

De eerste stap is natuurlijk een slimme lamp installeren en toevoegen aan de app. Wil je nog even weer precies weten hoe dat moet, lees dan dit artikel. Daar vertellen we je tevens hoe je de producten van LSC Smart Connect aan Google Home kunt toevoegen.

LSC Smart Connect-lampen van de Action koppelen aan de afstandsbediening

Stap 1: Meegeleverde batterijen in de afstandsbediening stoppen.
Stap 2: Zet de lamp aan.
Stap 3: De afstandsbediening bij de lamp in de buurt houden.
Stap 4: De slimme lamp even een keer snel uit en aan zetten met de schakelaar (dus niet via de app).
Stap 5: De knop ‘On’ op de afstandsbediening ingedrukt houden (ongeveer 10 seconden) totdat het blauwe lampje gaat knipperen.
Stap 6: Knippert het lampje op de afstandsbediening, dan gaat de slimme lamp ook direct daarna knipperen. Nu kun je de knop loslaten.

En voila. De lamp is toegevoegd aan de afstandsbediening. De afstandsbediening van LSC Smart Connect gebruik je echt buiten de app. In de app van LSC Smart Connect zie je dan ook geen enkele verwijzing naar de afstandsbediening. Je kunt deze dus ook niet toevoegen in de app.

 Afstandsbediening in gebruik

Je kunt de afstandsbediening gebruiken over een afstand van twintig meter, wat in de meeste huizen meer dan voldoende moet zijn. Je kunt uiteraard meerdere lampen aan één afstandsbediening toevoegen. Overigens kun je ook dezelfde lamp in totaal aan vijf afstandsbedieningen koppelen. Tijdens de review van LSC Smart Connect heb ik een flink aantal lampen aan de afstandsbediening weten te koppelen, maar het maximum aantal te koppelen lampen aan één afstandsbediening is ons niet bekend.

Problemen met koppelen

Lukt het met de bovenstaande stappen niet om de lampen te koppelen aan de afstandsbediening? Kijk eerst of je de nieuwste firmware-update voor de lampen hebt. Klik hiervoor op de lamp in de app en vervolgens rechtsboven op menu. Scroll naar beneden en kies ‘Zoeken naar firmware update’. Download de nieuwste update indien beschikbaar. Na het downloaden van de firmware update kun je de bovenstaande stappen opnieuw proberen en de afstandsbediening aan LSC Smart Connect van de Action koppelen.

  • Delen:

Reacties

  1. Wander vd Bosch
    14 december, 2019 om 17:54

    Hele mooie lampen van lsc
    Helemaal perfect zullen ze zijn
    Dat ze meer te dimmen zijn
    Op de laagste stand branden ze wel erg
    Fwl

    • Theo Boonstra
      15 december, 2019 om 22:04

      Ik heb de lampen in de Google home app gezet en bij de Hue lampen geplaatst. De lampen zijn niet met de Hue app te bedienen, maar ik kan wel alles aan en uit te zetten met de Google Assistent.

      • Woesteloepi
        15 december, 2019 om 22:55

        Je kunt hiervoor de TUYA app gebruiken als je de stekkers en de lampen via een app wil bedienen. Werkt absoluut.

      • Woesteloepi
        15 december, 2019 om 22:56

        Deze app kan je eveneens koppelen aan je google home account!

  2. Ruud Arnolf
    14 december, 2019 om 19:53

    Jamner is dat niet alle LSC smart producten te leveren zijn. Het lijkt er zelfs op dat fit een tijdelijk product is. Zelf heb ik de spots gekocht en wilde ook nog stekkers aanschaffen. Helaas niet meer te vinden bij diverse winkels in het Gooi.

    • Mireille
      15 december, 2019 om 1:24

      Ik baalde er ook van dat de stekkers niet verkrijgbaar waren, ben al weken telkens aan het kijken, een zelfs toen ze in de aanbieding waren, zijn ze niet verkrijgbaar geweest. Heb Action hierover gemaild, die gaven aan dat de stekkers met zo’n 2 weken (dus begin van het nieuwe jaar zo’n beetje) weer leverbaar zouden moeten zijn. We gaan het zien.

      • Anne
        16 januari, 2020 om 20:13

        De stekkers zijn er weer: vanmiddag 2 gekocht in Harlingen!

    • Kris Galle
      15 december, 2019 om 9:24

      Je kan alle producten makelijk vinden op bv Amazon en dergelijke onder andere merknamen maar ze werken ook in dezelfde app, heb me net 4 van die slimme stekkers gekocht en deze zijn gelabeld Avatar, je moet in de beschrijving eens kijken of er de app smart life vernoemd staat.

      • Koen Moreels
        15 december, 2019 om 11:46

        Dat is interessant, want ik had ook wel al het vermoeden dat die onder andere labels werden verkocht. Gebruik je dan de LSC of de smart Life APP ?

  3. Ruud Arnold
    14 december, 2019 om 19:53

    Jamner is dat niet alle LSC smart producten te leveren zijn. Het lijkt er zelfs op dat fit een tijdelijk product is. Zelf heb ik de spots gekocht en wilde ook nog stekkers aanschaffen. Helaas niet meer te vinden bij diverse winkels in het Gooi.

  4. arie
    15 december, 2019 om 0:51

    ook in omgeving Eindhoven geen stekker meer te vinden

    jammer

  5. Robert-Jan
    15 december, 2019 om 12:21

    Ik heb ook problemen gehad met het koppelen van de afstandsbediening, uiteindelijk, nadat ik een andere afstandsbediening heb gehaald, wel gelukt. Ik gebruik hem in combinatie met een stekker, de lampen er aan koppelen lukt niet.
    Er wordt gezegd dat je er meerdere lampen mee aan en uit kan zetten, maar daar klopt iets niet. Bij mij lukt het niet. Als ik één afstandsbediening gebruik gaan alle stekkers die ik gekoppeld heb aan en uit.

    • Lianne
      27 december, 2019 om 15:09

      Daar kwam ik net ook achter. Al mijn lampen gaan uit of aan.
      Iemand de oplossing hiervoor?
      Of is die er niet?

    • Ron
      29 december, 2019 om 9:47

      Ik heb 3 lampen gekoppeld en dat ging niet zonder slag of stoot.
      Ik heb het zo gedaan:
      De lampen in de armatuur draaien. Dan de schakelaar 3x snel aan en uit en aan zetten. Dan op de afstandsbediening de ON knop blijven indrukken totdat de lampen knipperen. Bij mij deed 1 lamp niet mee. Dan als de lampen blijven branden de knop loslaten en je 2 lampen zijn gekoppeld.
      Nu die ene lamp nog.
      Je lampen staan nu aan.
      Draai de fitting van die ene lamp los en weer vast en houd de ON knop weer vast totdat die ene lamp begint te knipperen.
      Nu zou alles moeten werken!

  6. Dotternetta
    15 december, 2019 om 18:56

    Op de welbekende chinese expres winkel staan hele mooie stekkers, diameter zo klein dat je 2 naast elkaar in een stopcontact of stekkerdoos kwijt kunt. 8 euro. Wifi dimbare ledlampen warm wit 15 watt voor 4 euro. Maar je moet even wachten tot je ze in huis hebt

  7. victor
    16 december, 2019 om 19:08

    hallooo! ik heb vaandag de lsc afstandbediening gekocht, werkt goed met lampen van lsc, MAAR NIET met andere merk lampen, die ook op Tuya platform draaien! Wat met ik doen om alle lampen te kunnen bedienen met lsc afstandbediening?

    Dank u!

    • Ron
      21 december, 2019 om 14:50

      Ik heb het niet geprobeerd met ander merk lampen maar zo heb ik het gedaan:
      Scakel de lamp die je wilt koppelen uit via de stekker of schakelaar. Niet via de app!
      Dan op de remote de button ON indrukken voor 3 a 4 seconden. an knippert een blauw ledje op de remote. Als het goed is gaat de led lamp knipperen. Even wachten en dan zijn ze gekoppeld!

  8. Ron
    21 december, 2019 om 14:47

    Ik heb nu zo’n smart remote gekocht maar het dimmen gaat maar in 4 stappen? Ik kan de lampen wel erg fel maken, maar een gezellig dim moment gaat dus niet. En volgens de gebruiksaanwijzing kun je in stappen van 20% dimmen. Niet helemaal dus. Heeft iemand een oplossing?