Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van smart home-producten

Google Nest Hub Max krijgt nieuwe interface dankzij Google-test

Geschreven door
Geplaatst op24 september 2020, 9:13 CategorieBeeld en geluid

Het lijkt erop dat Google momenteel een nieuwe interface test voor de officieel niet in Nederland gelanceerde Google Nest Hub Max.

Google Nest Hub Max met nieuwe interface gespot

Google is zo’n typisch techbedrijf dat heel vaak veranderingen doorvoert aan allerlei producten, die het dan eerst test met een handjevol gebruikers. Het gaat dan om allerlei tweaks en nieuwe functies die de gebruikerservaring moeten verbeteren. En nu lijkt het erop dat de Google Nest Hub Max aan de beurt is. Er is namelijk een video opgedoken waarin een gebruiker laat zien dat zijn apparaat een afwijkende interface heeft. Het bediening van je smarthome gaat met deze user interface stukken gemakkelijk, laat de persoon in de video weten.

De interface van de Google Nest Hub en de Google Nest Hub Max is eigenlijk vrij simpel te noemen, in z’n huidige vorm. Google doet dat ook bewust: je moet het apparaat zo min mogelijk gebruiken met zijn touchscreen, zodat je veel meer stemcommando’s gebruikt. Maar met dit nieuwe design lijkt het erop dat dat idee verandert, aangezien er veel meer bediening via het touchscreen mogelijk is. De nieuwe interface biedt namelijk allerlei contextuele panelen aan die handig zijn voor je smarthome, maar ook in het kader van mediabediening, communicatie en nog veel meer. Eén keer op het scherm tappen brengt de nieuwe panelen naar boven, waarna je dus meteen iets voor elkaar kunt krijgen.

De nieuwe panelen voor de Google Nest Hub Max, die officieel niet in Nederland uitgebracht is, moet voor een boost in productiviteit zorgen. Want er zijn altijd situaties te bedenken waarin je liever knoppen dan stemcommando’s gebruikt. Het is onduidelijk of de nieuwe interface onderdeel is van het previewprogramma en of die ook naar de kleine Google Nest Hub komt. Google heeft er namelijk zelf nog niets over bekendgemaakt.

  • Delen:

Reacties

  1. Rene
    24 september, 2020 om 23:08

    Ben nog steeds nieuwsgierig wat de reden is dat deze niet officieel in nl is gelanceerd en of dit toch nog eens gaat gebeuren…

    • Klaas
      25 september, 2020 om 12:11

      Ik begrijp daar ook niks van. Hier thuis 2 keer een “gewone” Hub, maar zit al maanden met smart te wachten op de Max. Helemaal nu in corona tijd wordt er veel gebruikgemaakt van videobellen met familie, zowel door ons als onze kinderen, maar het moet allemaal nog met de telefoon of chromebook. Verder gebruik ik in de kamer een reguliere bewakingscamera om de kinderen in de gaten te houden als ik even boven ben, maar dat werkt toch allemaal een beetje houtje touwtje. Ik wil die camera en dat grote scherm!

      • Patricia
        25 september, 2020 om 13:51

        Je kunt de Google Nest hub Max bestellen via Fnac.fr voor een normale prijs. Binnen een paar dagen heb je deze in huis.
        Ik heb hem daar ook besteld en nu een kleine week in huis 😃

    • Martijn Chel
      25 september, 2020 om 19:08

      Geef het nog een weekje of twee ;)

  2. Pauluz
    25 september, 2020 om 20:29

    Ik heb 2 Nest hubs, deden het prima met mijn nest hello video deurbel, aanbellen netjes doorgeven en beeld op de hubs wie er aan heeft gebeld….nu sinds een paar weken reageren mijn hubs niet meer op de hello..wel heb ik nog gewoon beeld van de hello op de hubs als ik camera aanklik..ik heb alles al gereset, en naar de fabrieksinstellingen gezet, router opnieuw ingesteld, eigenlijk al het mogelijke gedaan zowel hardwarematig als softwarematig..de bezoekersmeldingen werkt niet meer naar behoren! Dit was de de functie waardoor ik o.a. een Google product verkoos boven een Ring. Ik wilde zelfs eerst ook een paar nest hub Max devices ervoor aanschaffen via eBay o.i.d. maar nu helaas niet meer! Hopelijk wordt dit nog opgelost..Ik ben in het bezit van 2 Google nest mini’s en 2 Google nest hubs plus een aantal Chromecasts.

    • Andy
      27 september, 2020 om 20:08

      Bel een keer aan de hello (deurbel), ga naar uw nest hub die in startscherm staat. Vinger bovenaan naar beneden swipen en camera aanduiden.

      Probleem zou normaal moeten verholpen zijn dan. Ik heb destijds dat probleem gehad.
      Laat aub weten of het gelukt is.

  3. Pauluz
    25 september, 2020 om 20:30

    Ik heb 2 Nest hubs, deden het prima met mijn nest hello video deurbel, aanbellen netjes doorgeven en beeld op de hubs wie er aan heeft gebeld….nu sinds een paar weken reageren mijn hubs niet meer op de hello..wel heb ik nog gewoon beeld van de hello op de hubs als ik camera aanklik..ik heb alles al gereset, en naar de fabrieksinstellingen gezet, router opnieuw ingesteld, eigenlijk al het mogelijke gedaan zowel hardwarematig als softwarematig..de bezoekersmeldingen werkt niet meer naar behoren! Dit was de de functie waardoor ik o.a. een Google product verkoos boven een Ring. Ik wilde zelfs eerst ook een paar nest hub Max devices ervoor aanschaffen via eBay o.i.d. maar nu helaas niet meer! Hopelijk wordt dit nog opgelost..Ik ben in het bezit van 2 Google nest mini’s en 2 Google nest hubs plus een aantal Chromecasts.

    • Andy
      27 september, 2020 om 20:10

      Bel een keer aan de hello (deurbel), ga naar uw nest hub die in startscherm staat. Vinger bovenaan naar beneden swipen en camera aanduiden.

      Probleem zou normaal moeten verholpen zijn dan. Ik heb destijds dat probleem gehad.
      Laat aub weten of het gelukt is.